تامین اجتماعی

اخبار ؛ مشاوره ؛ راهنمایی

تامین اجتماعی

اخبار ؛ مشاوره ؛ راهنمایی

  • ۰
  • ۰

نرخ حق بیمه سال 95




اختصاصی وبلاگ تامین اجتماعی ؛
با توجه به تعیین حداقل دستمزد سال 95 نرخ حق بیمه به شرح جدول زیر تغییر می کند:

عنوان

حق بیمه سال 94

حق بیمه سال 95

حق بیمه اجباری کارگران (30 درصد)

246727

276649

حق بیمه اختیاری (26درصد)

222055

248985

حق بیمه مشاغل آزاد (12 درصد)

85491

97459

حق بیمه مشاغل آزاد (14 درصد)

99739

113703

حق بیمه مشاغل آزاد (18 درصد)

128236

146190



قابل ذکر است جدول فوق براساس حداقل دستمزد و سی روز در ماه بوده و در شش ماه اول سال ( ماه های 31 روز) میزان حق بیمه مقدار کمی با این جدول متفاوت است و افزایش می یابد. به عنوان مثال حق بیمه اجباری 284171 ریال می شود.


نظرات (۲۷۹)

سلام
نرخ دستمزد روزانه سال 94 مبلغ 261200 و 332500 ریال بوده برای امسال چقدر میشود
باتشکر
  • حشمت نگهداری
  • س خسته نباشید بنده ۲۲ساله هسم کارگر فست فود آیا حق بیمه پرداختی ۲۸۰هزارتومان است
    پاسخ:
    با سلام, بله حق بیمه شما حدود 280 هزار تومان است. ( 812000 تومان حداقل حقوق + 110000 بن کارگری = مجموعا 922000 * 0.3 = 278000)
    سلام
    من بیکار هستم و می خواهم که بازنشتهگی بگیرم 26 سال دارم و می خواهم از حقوق پدرم برای بیمه باز نشتگی اقدام کنم هزینه ماهیانه من چقدر خواهد بود با این توجه که درامدی از خودم ندارم
    پاسخ:
    با سلام, متوجه سوال نشدم. اما اولاً امکان بازنشستگی در سن 26 سالگی وجود ندارد. براساس قانون یا با 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه و 60 سال سن و یا 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه و 50 سال سن، بازنشستگی امکان دارد. درصورتی که قصد پرداخت بیمه برای بازنشستگی دارید در حال حاضر می توانید بیمه مشاغل ازاد شوید که ماهیانه حداقل حدود 100 هزار تومان خواهد شد.
    سلام...خانمی هستم 26ساله.....2سال سابقه بیمه دارم......1ساله ترک کار کردم....الان بخوام خودم حق بیمه روخودم بریزم چقدر باید هرماه بریزم؟؟؟ایا دفترچه بیمه میتونم بگیرم؟؟؟و چندسال باید حق بیمه بریزم تا بازنشستگی دریافت کنم؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام, نرخ های متفاوتی وجود داره. حداقل 100 هزار تومان (بیمه مشاغل آزاد با نرخ 12 درصد بدون دفترچه بیمه) و حداکثر هم 250 هزار تومان ( بیمه اختیاری با دفترچه بیمه). برای دفترچه بیمه هم میتونید یا از طریق بیمه سلامت اقدام کنید که اصلا هزینه ای نداره و یا در صورتی که بیمه مشاغل ازاد میشید و دفترچه تامین اجتماعی میخواین هر ماه به علاوه حق بیمه مبلغ 27 هزار تومان هم بابت سرانه درمان پرداخت کنید. شما باید 28 سال دیگه حق بیمه پرداخت کنید تا با 54 سال سن و 30 سال سابقه بازنشسته بشید.
    در ضمن توصیه می کنم در صورت تمایل هرچه سریعتر برای بیمه شدن اقدام کنید.
    موفق باشید.
    سلام خسته نباشید. من سی و یک ساله و خانه دار هستم. البته تو خونه کار ترجمه انجام می دم و درآمدم در حدود 400 هزار تومنه. میخواستم برای بیمه زنان خانه دار اقدام کنم. تشکر می کنم اگر لطف کنید و هزینه ماهانه ی بیمه رو برای شرایط من بفرمایید.
    پاسخ:
    با سلام, حداقل نرخ بیمه 12 درصد است. که ماهانه مبلغ 100 هزار تومان می شود. درصورتی که فرزند دارید توصیه بنده انتخاب نرخ 18 درصد است که ماهانه حدود 150 هزار تومان می شود. در غیر اینصورت همان نرخ 12 درصد کافی است.
    با سلام فردی هستم متولد 1362و تاکنون هیچ بیمه ای نبوده ام.2فرزند هم دارم.به نظرتون چه بیمه ای می توانم انجام دهم .
    پاسخ:
    با سلام , با توجه به شرایط فعلی و عدم سابقه قبلی تنها می توانید بیمه مشاغل ازاد را انتخاب نمایید. چون فرزند دارید ترجیحا نرخ 18 درصد برای شما مناسبتر است.
    سلام . من متولد 72 هستم ، تا بحال بیمه ای نداشتم
    چه نوع بیمه ای برام مناسب است؟
    و ماهی چقدر باید واریز کنم ؟
    پاسخ:
    با سلام, با توجه به این که تا بحال بیمه نبوده اید  تنها می توانید بیمه مشاغل ازاد با نرخ های مختلف را انتخاب نمایید. در صورتی که متاهل هستید نرخ 18 درصد برای شما مناسبتر است که ماهانه حدود 150 هزار تومان است. اگر مجرد هستید یکی از نرخ های 12 یا 14 درصد را انتخاب کنید. که به ترتیب ماهانه حدود 100 و 115 هزار تومان می شود. برای دفترچه هم از طریق بیمه سلامت اقدام نمایید که هزینه ای ندارد.
    سلام،آیا خانمی که بازنشسته مشاغل آزاد هست با خانمی که بازنشسته بیمه اجباری هست از نظر میزان مستمری یا حقوق بازنشستگی یکسان دریافت میکنند یا خیر؟(هر دو خانم 60 ساله با 20 سال سابقه بیمه)_ با تشکر
    پاسخ:
    با سلام, به طور معمول بازنشستگان بیمه مشاغل ازاد ماهانه حداقل حقوق را دریافت می کنند مگر این که از ابتدای بیمه شدن قراردادشان را براساس دستمزد بیشتر از حداقل انتخاب کرده باشند . مثلاً امسال که حداقل دستمزد 812 هزار تومان است می توان براساس حداقل 812 و حداکثر هفت برابر 812 هزار تومان را مبنای پرداخت نرخ حق بیمه قرار داد. یعنی حداکثر حدود 5 میلیون و 700 هزار تومان که در این صورت نرخ حق بیمه برای این دستمزد می شود 18 درصد ضربدر مبلغ فوق یعنی حدود 1 میلیون تومان در ماه. اما به ندرت چنین چیزی اتفاق می افتد و معمولا بیمه شدگان مشاغل ازاد با حداقل حقوق بازنشسته می شوند. درخصوص بیمه اجباری در صورتی که فرد در 5 سال آخر منتهی به بازنشستگی براساس دستمزد بالاتر از حداقل حق بیمه بپردازد در زمان بازنشستگی نیز از حقوق بیش از حداقل برخوردار خواهد شد.
    خلاصه این که حقوق دریافتی در زمان بازنشستگی هم در مشاغل ازاد و هم در بیمه اجباری تابعی از دستمزد انتخابی است و ارتباطی به نوع بیمه ندارد.
    با سلام...مراحل و شرایط ثبت نام بیمه مشاغل آزاد رو می فرماییید.باتشکر
    پاسخ:
    با سلام. در صورتی که بیمه نبوده اید عکس ، کپی شناسنامه ، کارت ملی خود و اعضای خانواده. مراجعه به نزدیکترین شعبه تامین اجتماعی محل سکونت و واحد امور فنی بیمه شدگان. سپس درخواست بیمه مشاغل ازاد. 
    ترجیحاً صبح زود برید که خلوت تره و میتونید مراحل رو به سرعت انجام بدید. در اولین مراجعه معرفی نامه به پزشک معتمد سازمان رو دریافت می کنید که باید برید برای یه چکاپ کامل از وضعیت سلامتی تون. در صورتی که مشکلی نداشتید مجدد به شعبه مراجعه می کنید و قرارداد بیمه مشاغل ازاد می بندید. مراجعه به پزشک بسته به این که چقدر سرشون شلوغ باشه ممکنه چند روز طول بکشه.
    شرایط خاصی نداره ولی در موارد خیلی خاص و به ندرت ممکنه تقاضای پروانه کسب کنند که خیلی بعیده. 
  • محمد گلزار
  • سلام .من میخام بیمه تامین اجتماعی بشم ولی کارفرما میگه بیمه همشو از حقوت کم میکنم و باید بن کارگری پرداخت کنم ایا میشه بن پرداخت نکرد .و این بن به چه دردی میخوره؟
    پاسخ:
    با سلام. براساس قانون کارفرمایان اجبارا باید کارگرانشون را بیمه کنند. مبلغ حق بیمه برای امسال حدود 300 هزار تومان می شه. که براساس قانون 230 هزار تومان را کارفرما و 70 هزار تومان را کارگر باید پرداخت کنه. 
    بن کارگری براساس قانون کار باید به کارگر پرداخت بشه که مبلغش برای امسال 110 هزار تومانه. یعنی به عبارتی حداقل حقوق میشه 813 هزار تومان به علاوه 110 هزار تومان بن کارگری مجموعا 923 هزار تومان. اما متاسفانه اغلب بن کارگری به کارگرها پرداخت نمیشه و مشکلی نداره. (البته حتی برای این مورد هم میتونید به اداره کار شکایت کنید و حق تون رو بگیرید). بن کارگری فقط اسمش فرق داره وگرنه مثل حقوق و دستمزده.
    پیشنهاد میکنم در درجه اول به صورت توافقی با کارفرما راضیش کنید بیمه تون کنه حالا یه مقدار کم و زیاد هزینه اش رو خودتون بدید یه مقدارش رو اون ولی اگه راضی نشد میتونید به نزدیکترین شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید و به واحد بازرسی اطلاع بدید که کارفرما بیمه تون نمیکنه اونا هم میان بازرسی و کارفرما مجبور میشه بیمه تون کنه.
    سلام وقت بخیر من تمام بخش های مربوط به بیمه خویش فرما را خواندم جواب چند سوال نگرفتم

    من می خواهم بیمه خویش فرما مشاغل آزاد با حداقل پرداخت کنم

    1- آیا این حرف صحت دارد که حداقل بدهیم دو سال اخر 30 سال حداکثر پرداخت کنیم همون حداکثری برای بازنشستگی حساب میشه؟

    2- من برای خودم بیمه خویش فرما مشاغل آزاد رد کنم همسرم زیر پوششم قرار میگیره و میتونه از خدمات درمانی استفاده کنه؟

    3- طبق جدولی که در سایت بود 18 درصد هست و ماهی 146 هزار تومان می باشد حق بیمه آیا 3 ماه را یکجار پرداخت کنیم امکانش هست ؟ تخفیف میخوره؟

    4-برای بیمه مشاغل آزاد نیاز به جواز کسب یا مدارکی مرتبط با کار داره ؟

    5-حداقل بیمه را بدم برای مشاغل آزاد میتونم از تمام خدمات درمانی غیر از ( بیمه بیکاری، کمک‌هزینه ازدواج، غرامت دســتمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز ) استفاده کنم ؟

    6- یعنی من باید هر ماه برم شعبه مورد نظر پول حق بیمه را نقدی بهشون بدم برای تمدید؟

    7-من دو سال بیمه اجباری دارم این بیمه مشاغل آزاد میدونم جز سوابق کاری حساب نمیشه ولی پیوست همون شماره بیمه قبلی میشه؟

    8- این سوال ربطی به بیمه مشاغل آزاد ندارد من پیمانکار آشنای دارم میخواهم من به صورت سوری جز پرسنلش رد بکند و خودم حق بیمه دو سر کارگر و کارفرما را بدم بهش . ایا امکانش هست ؟

    ممنون میشم پاسخ سوالات بدید بی شک سوال خیلی از کاربران هست.
    پاسخ:
    با سلام.
    1- براساس قانون مبنای حقوق بازنشستگی میانگین دو سال آخر پرداخت حق بیمه است مگر در صورتی که دستمزد به صورت غیر متعارف بالا بره. در اون صورت میانگین 5 سال آخر حساب میشه که معمولا میزان حقوق خیلی کاهش پیدا می کنه. بر همین اساس بهتره 5 سال آخر دستمزد رو بالاتر رد کنید.
    2- بیمه مشاغل آزاد خدمات درمانی نداره و اگر مایل باشید میتونید به صورت جداگانه برای هر نفر در هر ماه مبلغ 31 هزار تومان بابت خدمات درمانی پرداخت کنید. همسرتون ( خدای نکرده!) در صورت فوت شما میتونه از مزایای مستمری بازماندگان استفاده کنه.
    3- بیمه مشاغل آزاد در حال حاضر در شش ماهه اول سال 151 هزار تومانه. که میتونید به صورت یکجا حتی سالانه یا 3 ماهه پرداخت کنید اما تخفیف نداره و همون مبلغه.
    4- معمولاً شعب در این مورد سخت گیری نمی کنند.
    5- خیر. این 18 درصد تنها برای حقوق بازنشستگی ، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان هستش و هیچ گونه خدمات درمانی نداره.
    6- خیر. رمز اینترنتی دریافت میکنید و میتونید هرماه به صورت اینترنتی فیش پرداخت دریافت کنید.
    7- بله. جزو همون سابقه قبلی محسوب میشه.
    8- بله. ولی خلاف قوانینه و اصلاً توصیه نمیشه.
    سلام درود برشما.ممنون که وقت میذارید و راهنمایی میکنید _ بیمه مشاغل آزاد هستم(زنان خانه‌دار) _ کافینت فیش گرفتم بردم عابر بانک پرداخت کردم و عابر بانک رسید داد_چه جوری بفهمم که حق بیمه پرداخت شده به حساب رفته و جزو سابقه م شده؟؟؟ مطمئن بشم؟
    پاسخ:
    با سلام, بعد از چند روز که پرداخت کردید به این ادرس: https://savabegh.tamin.ir/savabegh/login.htm مراجعه کنید و سوابق خودتون رو مشاهده کنید. در ضمن فیش ها و رسیدها رو پیش خودتون نگه دارید.
  • میلاد طراح
  • سلام
    من حدود 5 ساله بیمه اخیاری می دم آیا می تونم الان که شغل آزاد دارم بیمه 18 درصد کنم.
    چه مزایای و معایبی بیمه 18 درصد آزاد نسبت به اختیاری دارد.
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    آیا می توانم بیمه اخیاری را به بیمه مشاغل آزاد عوض کنم.
    چون از پرداخت هزینه اش در نمیام.
    آیا بیمه مشاغل آزاد امتیازهای بیمه اختیاری هم دارد
    پاسخ:
    با سلام. بله میتونید بیمه مشاغل ازاد بشید. بیمه مشاغل ازاد بر عکس بیمه اختیاری دفترچه درمانی نداره و میتونید جهت دریافت دفترچه بیمه از طریق بیمه سلامت ایرانیان اقدام کنید.
    بیمه شده اختیاری چند سال باید بیمه پرداخت کند تا بازنشست شود
    من الان 28 ساله مه و حدود 8 سال بیمه اختیاری داده ام
    پاسخ:
    با سلام. با داشتن 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه و 50 سال سن می توانید بازنشسته شوید. پس مثل بنده حالا حالاها به فکر بازنشستگی نباشید!
    باسلام.ممنون از وقتی که برای پاسخگویی نظرات قائل هستید.
    بنده 27 سال سن دارم.معلول 70درصدی(طبق کمیسیون پزشکی بهزیستی)،دانشجوی ارشد و راننده آژانسم(مسافرکشی) هستم.هیچگونه سابق بیمه تامین ندارم.اگه بخام بیمه مشاغل آزاد را انتخاب کنم و هزینه ش پرداخت بشه،برای انجام معاینات پزشکی ممکنه بخاطر معلولیتم رد بشم؟
    2-بنظر شما این نوع بیمه در صورت پرداخت هزینه اضافی میتونم با دریافت دفترچه بیمه از خدمات درمانی بی محدودیت همانند سایر بیمه ها استفاده کنم؟
    چون که الان بیمه سلامت دارم،ولی برای پاهام عمل جراحی کردم تو بیمارستانی که بیماران دارای دفترچه تامین هستند رایگان و تمام هزینه ها بعهده بیمه بودانجام دادم،ولی متاسفانه بیمه تامین نداشتم و هزینه سنگینی بر دوشم گزاشتند.
    3-بیمه آزانس ها فعلا صادر نمیشه ظاهرا میگن سیستم ثبتنام معلوم نیست مجددا اقدام به ثبت نام کنه برای همین از بیمه تاکسی مایوس شدم.
    ممنون از شما
    پاسخ:
    با سلام. با توجه به سوال اجازه بدید به طور دقیق تر سوال کنم. ان شاالله در اسرع وقت جواب خواهم داد.
    سلام خسته نباشید
    ببخشید من بیمه تامین اجتماعی دارم از اتحادیه اصناف زنگ زدن برای بیمه تکمیلی .
    به نظر شما بیمه تکمیلی خوبه .آیا از هزینه اش اطلاعی دارید.
    با تشکر
    پاسخ:
    با سلام, بیمه تکمیلی ارتباطی با تامین اجتماعی نداره اما معمولا کسانی که زیاد به خدمات درمانی احتیاج دارن به هر دلیلی استفاده از بیمه تکمیلی براشون مفیده چون بسته به نوع شرکت برخی خدمات رو ارائه میدن. از جمله برای هزینه های بالای دندانپزشکی ، عینک ، عمل های جراحی و... . شما خودتون تحقیق کنید ببینید چه خدماتی ارائه می کنه و ماهانه چه هزینه ای میگیرن. در مجموع نمیشه به طور کلی قضاوت کرد چون خدمات و هزینه های شرکت های بیمه ای خیلی متفاوته.
    دروود و خسته نباشید بنده 29 سال سن دارم و 2 سال بیمه اجباری و میخوام بیمه اختیاری و یا مشاغل آزاد بریزم ب نظر شما بیمه اختیاری بشم یا بیمه مشاغل آزاد و میدونم ک مشاغل آزاد هزینه اش کمتره و برای خدمات درمانی از بیمه سلامت میشه استفاده کرد ولی آیا اگه یه روزی بیمه سلامت برداشته بشه بیمه مشاغل ازادی ک انجام دادیم میشه ب اختیاری تغییر داد و سوابق بیمه مشاغل آزادی ک قبلا ریخته شده ب هم متصل میشه ؟
    و سوال دیگه اینکه اون 2 سال بیمه اجباری جزو سابقه بیمه ام محاسبه میشه ؟
    پاسخ:
    سلام, متاسفانه وحدت رویه ثابتی در شعب تامین اجتماعی درخصوص تغییر بیمه از مشاغل ازاد به اختیاری وجود نداره. بعضی شعب به راحتی این کار رو انجام میدن و بعضی نه. اما از اختیاری به مشاغل ازاد معمولا راحت تره. اگر هنوز ازدواج نکردید و فرزند هم ندارید بیمه مشاغل ازاد به صرفه تره چون میتونید نرخ 14 درصد رو انتخاب کنید و مابه التفاوتش با اختیاری قابل توجه میشه. اما اگر متاهل هستید توصیه بنده بیمه اختیاری هستش که میتونید از مزایای درمانی هم استفاده کنید البته این هم قابل توجه هستش که وضعیت درمانی سازمان تامین اجتماعی خیلی مساعد نیست و به طور معمول فقط در بیماری های سخت و عمل های جراحی نسبتاًَ مناسبه و در بیماری های معمولی اصلا تعریفی نداره. در کل انتخاب بین بیمه مشاغل ازاد و بیمه اختیاری یه چیز شخصیه که هر کسی با اطلاع از مزایای هر کدوم باید خودش انتخاب کنه.
    اما سوال دوم, هر شخص در سازمان تامین اجتماعی یه شماره بیمه منحصر به فرد داره که همه سوابق بیمه اعم از اجباری ، مشاغل ازاد ، اختیاری و... توی اون جمع میشه تا به حد نصاب 20 یا 30 سال سابقه جهت بازنشستگی برسه.
    سلام.ببخشید من دوسال چلو کبابی کار میکنم ولی کار فرما هنوز بیمم نکرده ایا میتونم شکایت کنم.و اگه میشه،ایا چیزی بهم میدن .؟
    پاسخ:
    با سلام, به نزدیکترین شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید. مدارکی مبنی بر اشتغال اعم از فیش حقوق ، سند واریز پول به حساب ، کارت بهداشت و... را با خود همراه داشته باشید. به واحد نامنویسی مراجعه نمایید تا ادامه روند کار آگاه شوید. در صورتی که مدارک فوق را نداشتید به اداره کار مراجعه نمایید تا از آن طریق جهت شکایت از کارفرما راهنمایی شوید. در صورتی که رای قطعی صادر شود و تامین اجتماعی هم مدارک شما را بپذیرد پولی به شما پرداخت نمی شود اما دو سال سابقه بیمه برای شما ایجاد می شود.
    سلام خدمت شما .بنده حدود 4 سال سوابق بیمه دارم الان حدود یک ماهه بیکارشدم میخواستم خودم بیمه رد کنم باید چکار کنم و هزینش ماهایانه چقدره ممنون میشوم راهنمای کنید
    پاسخ:
    با سلام می توانید از بیمه اختیاری یا مشاغل آزاد استفاده نمایید که در نظرات دیگر همین مطلب توضیحاتی در این خصوص داده شده است. هزینه هم حداقل از ماهی 100 هزار تومان تا ماهی 250 هزار تومان بسته به نوع بیمه متغیر است. 
    باسلام.ممنون از وقتی که برای پاسخگویی نظرات قائل هستید.
    بنده 27 سال سن دارم.معلول 70درصدی(طبق کمیسیون پزشکی بهزیستی)،دانشجوی ارشد و راننده آژانسم(مسافرکشی) هستم.هیچگونه سابق بیمه تامین ندارم.اگه بخام بیمه مشاغل آزاد را انتخاب کنم و هزینه ش پرداخت بشه،برای انجام معاینات پزشکی ممکنه بخاطر معلولیتم رد بشم؟
    2-بنظر شما این نوع بیمه در صورت پرداخت هزینه اضافی میتونم با دریافت دفترچه بیمه از خدمات درمانی بی محدودیت همانند سایر بیمه ها استفاده کنم؟
    چون که الان بیمه سلامت دارم،ولی برای پاهام عمل جراحی کردم تو بیمارستانی که بیماران دارای دفترچه تامین هستند رایگان و تمام هزینه ها بعهده بیمه بودانجام دادم،ولی متاسفانه بیمه تامین نداشتم و هزینه سنگینی بر دوشم گزاشتند.
    3-بیمه آزانس ها فعلا صادر نمیشه ظاهرا میگن سیستم ثبتنام معلوم نیست مجددا اقدام به ثبت نام کنه برای همین از بیمه تاکسی مایوس شدم.
    ممنون از شما


    پاسخ:
    با سلام, عرض پوزش از تاخیر در پاسخگویی.
    شما برای بیمه شدن به کمیسیون پزشکی معرفی میشید. در صورتی که کمیسیون برای شما نظر به از کار افتادگی کلی بده تنها میتونید از بیمه 12 درصد (فقط بازنشستگی) استفاده کنید. اما اگر از کارافتاده کلی نباشید میتونید نرخ های 14 و 18 رو هم انتخاب کنید که این مزیت رو داره که اگر به دلیلی غیر از معلولیت فعلی ( مثلا بیماری قلبی ) از کارافتاده شدید میتونید از مستمری استفاده کنید. در هر صورت برای گرفتن دفترچه بیمه مشکلی ندارید و میتونید با پرداخت ماهانه 31 هزار تومان به علاوه حق بیمه دفترچه هم دریافت کنید و تحت هیچ شرایطی فرقی با افراد دیگه نداره.
    این رو هم بگم دفترچه درمان تامین اجتماعی برای بیماری های خاص و عمل های جراحی خوبه ولی برای بیماری های ساده و آزمایشات روتین و معمولی اصلا وضعیت خوبی نداره پس اگه میدونید بازم نیاز به دفترچه پیدا می کنید دفترچه رو بگیرید.
    بیمه تاکسیرانی هم فعلا متوقفه و بعید میدونم به این زودی ها برقرار بشه.
    سلام. بنده 29 سالم و دو سال سابقه بیمه اجباری دارم. میخواستم بدونم فرق بین این بیمه مشاغل آزاد با نرخ های 12% تا 18% چیه؟؟ مثلا اگه کسی امسال با 12% بازنشسته بشه چقدر مستمری میگیره؟و من که مجردم چه کسایی میتونن مستمری منو بگیرن؟در مورد بیمه روستایی هم اگه میشه توضیح بدین. چقدر مستمری میده با ذکر مثال اگه امکان داره و اگه بخوام مثلا سابقمو از بیمه روستایی عشایری انتقال بدم به تامین اجتماعی سالی چقدر باید بدم بابت ماالتفاوت؟؟ در مورد بیمه های شرکت های خصوصی به نظر شما کدوم بیمه مناسب تر و معتبرتر؟؟؟ با تشکر
    پاسخ:
    با سلام,  نرخ 12 درصد شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی میشه. 14 درصد بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و 18 درصد علاوه بر مزایای 14 درصد شامل از کارافتادگی هم میشه. درخصوص دستمزد تفاوتی نداره و فقط بستگی به این داره که شما دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه تون چقدر باشه. خدای نکرده در صورت فوت شما مستمری شما به افراد تحت تکفل شما تعلق میگیره. کفالت شامل همسر و فرزند و در موارد خاص پدر و مادر میشه.( برای پدر و مادر باید درخواست بدید تا بازرسی بشه و درصورتی که تائید بشه که هزینه های زندگی شون توسط شما تامین میشه میتونن تحت تکفل شما قرار بگیرن.) درخصوص بیمه روستائی اطلاعاتی ندارم ولی به طور معمول همه صندوق های بازنشستگی حداقل مستمری که پرداخت میکنن از حداقل دستمزد سال کمتر نخواهد بود. برای نقل و انتقال سوابق باید اطلاع جزئی از سابقه تون در دسترس باشه و کار وقت گیری هستش. درخصوص بیمه های خصوصی هم باید بررسی کرد و براساس مزایا و هزینه هایی که دارن خودتون انتخاب کنید، متاسفانه اطلاعات بنده در این خصوص کافی نیست.
    فرق بیمه اختیاری با مشاغل آزاد چیه؟ آیا حقوق بازنشستگیشون فرق میکنه؟؟
    پاسخ:
    بیمه اختیاری دفترچه درمانی داره اما مشاغل ازاد دفترچه درمان نداره و شما باید برای دفترچه ها هزینه جدا پرداخت کنید. در بقیه موارد تقریبا مشابه هم هستند. حقوق بازنشستگی شون هم هیچ فرقی نداره و بستگی به دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه تون داره.
    سلام .ممنون که ج همه رو میدین.ایا پرداخت مزایای انگیزشی که 110 هزار هستش و 30درصدش باید پرداخت بشه الزامیه یا نه ؟
    پاسخ:
    با سلام, بله پرداخت حق بیمه در این خصوص اجباریه. و باید به طور جداگانه از حق بیمه دستمزد در لیست مشخص و پرداخت بشه. 
    سلام‌.ممنونم که این همه به سوالات ج میدین.من الان بیمه میخام بشم ولی کارفرما طبق وزارت کار به من حقوق نمیده .و بجای ۸ ساعت ۱۰ ساعت کار میکنم ولی چیزی به من نمیده.ایا راه حلی داره ؟
    پاسخ:
    با سلام. جهت بیمه شدن به نزدیکترین شعبه تامین اجتماعی مراجعه و به واحد بازرسی اطلاع بدید. برای حقوق و مزایا هم به اداره کار مراجعه کنید. مراجع حل اختلاف اداره کار در این خصوص رای لازم را صادر می کنند. حتما پیگیری کنید و حقوق خود را از کارفرما مطالبه نمایید.
    با سلام،من به مدت دو سال در یک دفتر مهندسی مشغول بکار هستم اما مسئول دفتر 7-8 ماهه اخیر رو برای بنده بیمه رد رده اند. چطور میتونم بیمه اون مدت قبل رو که رد نشده رو اقدام بکنم و بگیرم؟ با شکایت میشه؟ اگر میشه چقدر حق بیمه کارفرما به ازای قبلی ها باید پرداخت کنه و چقدر جریمه باید پرداخت کنه؟
    پاسخ:
    با سلام. مدارک خود از جمله فیش حقوقی ، پرینت حسابی که حقوقتان به آن واریز می شود ، قرارداد کار و ... را به واحد نامنویسی نزدیکترین شعبه تامین اجتماعی ارائه نمایید. در صورت نیاز  به اداره کار ارجاع داده می شوید برای شکایت به مراجع حل اختلاف کار.
    محاسبه حق بیمه بسته به عواملی گوناگون است و باید با دانستن اطلاعات پرونده کارفرما اظهار نظر کرد.
    سلام خسته نباشید . امیدوارم ایام به کامتون باشه و وجودتون لبریز از سلامتی و شادی .
    میخواستم بدونم در یک اداره از طرف شرکت کامپیوتری مشغول به کار هستم به عنوان نماینده پیمانکار تامین و نگهداری .
    حداقل حقوق دریافتی من ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حق بیمه ای که از طرف شرکت برای من رد میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حق بیمه ای که شرکت برای من پرداخت میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا راهنمایی کنید .
    پاسخ:
    با سلام. حداقل حقوق برای 6 ماهه اول سال 840 هزار تومان به علاوه 110 هزار تومان بن کارگری است. که مجموعا حدود 950 هزار تومان حداقل دریافتی یک کارگر است.
    حق بیمه شما 30 درصد حقوق و مزایای دریافتی است که می شود: 950* 0.3 = 285 هزار تومان
    از این میزان 66.5 سهم کارگر و 218.5 سهم کارفرما است.
    موفق باشید

    سلام .
    من حدود پنج سال در مغازه پدرم بیمه اجباری بودم الان به دلایلی از کار بیکار شدم ایا میتونم بیمه بیکاری بگیرم البته به جز من نفر دیگری هم در مغازه بیمه بود چون زمانی که میخواستیم بیمه رو شروع کنیم گفتند چون پسر کارگر پدر هست باید یه کارگر قریبه هم بیمه باشه تا بیمه ببکاری تعلق بگیره میشه راهنمایی کنید
    پاسخ:
    با سلام. اگر کارگر دیگه ای هم داشتید کارگاه از شمول قانون کارگاه خانوادگی خارج میشه و درصورتی که در طول این مدت 3 درصد حق بیمه بیکاری را در لیست حق بیمه برای خودتون پرداخت کرده باشید با تایید اداره کار میتونید از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنید.
    سلام.من 54 سالمه.حدود 20 سال سابقه دارم.شغلم کارگرساختمانه.چقدباید حق بیمه پرداخت کنم تا بتونم بازنشستگی بگیرم.لطفا راهنماییم کنید اگه راه بهتری هست.ممنون
    پاسخ:
    با سلام. شرایط لازم جهت بازنشستگی در حال حاضر:
    60 سال سن و 20 سال سابقه 
    50 سال سن و 30 سال سابقه
    35 سال سابقه بدون شرط سنی

    با توجه به شرایط فعلی شما چاره ای جز پرداخت حق بیمه تا رسیدن به سن شصت سالگی و سابقه 26 سال ندارید.
    سلام.
    ببخشید من ۲۲ سالمه دو ساله یه جا کار میکنم‌ولی کارفرما بیمه نکرده الانم اسممو واسه بیمه رد کردم کارفرما میخاد اخراجم کنه .ایا میشه کاری کرد.یا شکایتی بکنم ؟؟؟
    ممنون از بابت پاسخ گوی.
    پاسخ:
    با سلام؛ اگر مایل هستید که سر کار بمونید بهتره با کارفرما صحبت کنید و یه جوری با هم دیگه کنار بیاید. مثلاً اگر مایل باشید خودتون بخش قابل توجه بیمه رو تقبل کنید. اما اگر میخواید از طریق قانونی پیگیری کنید مدارکی از قبیل فیش حقوق ، سند واریز حقوق ، کارت بهداشت و مدارک دیگری که میتونه اثبات کنه شما اونجا شاغل بودید رو ببرید نزدیکترین شعبه تامین اجتماعی - واحد نامنویسی. اونجا راهنمایی تون می کنن که چطوری اون دوسال سابقه بیمه رو زنده کنید.
    سلام و ممنون بابت وبلاگ عالیتون/جواب اکثر سوالاتمو گرفتم و میخوام خودمو بیمه کنم. فقط یه سوال داشتم: شما تو جواب اکثر کسایی که مجرد هستن گفتی بیمه 12درصدی خوبه و برای متاهلان و اونایی که فرزند دارن گفتید 18درصدی خوبه.. دلیلش چیه؟ به خاطر فوت کردن یا چی؟ ممنون میشم پاسخ بدید خیلی واسم مهمه... تشکر
    پاسخ:
    با سلام؛ 
    نرخ 12 درصد: در صورت فوت بعد از بازنشستگی به بازماندگان مستمری پرداخت می شود. 
    نرخ 14 و 18 درصد: در صورت فوت قبل از بازنشستگی نیز به بازماندگان مستمری پرداخت می شود. 
    البته این نکته رو هم مدنظر داشته باشید تنها نرخ 18 درصد از کارافتادگی داره و اگر شما خدای ناکرده قبل از بازنشستگی دچار از کار افتادگی بشید تنها در نرخ 18 درصد میتونید از مستمری برخوردار بشید و نرخ 12 و 14 این امکان رو نداره. بنابراین اگر به لحاظ مالی توانایی لازم رو دارید بیمه 18 درصد با توجه به مزیت از کارافتادگی در اولویت قرار داره.
    ممنون از پاسخ قبلیتون// به نظر شما بیمه خدمات درمانی تامین اجتماعی به درد میخوره؟ اخه ما بخوایم اینهمه پول بدیم ماهیانه, اصلا ساپورتشون خوب هست یا هرجا بریم میگن مثلا تحت حمایت بیمه نیست این بیمارستان به طور مثال// منظورمو امیدوارم متوجه بشید: من میگم بیمه درمان به درد نمیخوره حالا هروقت مریض شدیم فوقش فکر کن اصن 10میلیون پول بیمارستانمون بشه میدیم دیگه نه؟ // و سوال دیگه اینه: بیمه اختیاری علاوه بر بازنشستگی و از کار افتادگی و بیمه درمان دیگه چه مزیتهایی داره؟؟ خیلی خیلی ممنونم ازتون
    پاسخ:
    سلام. واقعیتش دفترچه های درمانی تامین اجتماعی برای بیماری های معمولی و برای کسانی که بیماری خاصی ندارن معمولا چندان فایده نداره اما در بیماری های خاص و عمل های جراحی خیلی بکار میاد و فایده داره.
    بیمه اختیاری یه کمک هزینه کفن و دفن بعد از فوت به ورثه میده و یه کمک هزینه پروتز و اروتز شامل سمعک ، عینک و دندان مصنوعی هم برای بیمه شده داره. مجموعا توی هزینه ها چندان به صرفه نیست به جز دفترچه درمان.
    شرمنده یه سوال دیگه داشتم اگه ایرادی نداره

    مبلغ فعلی پرداختی ما در حال حاظر در بیمه های 14 16 18 درصدی حدودا چقدره و همچنین بیمه اختیاری که 26 درصده؟ لطفا تک تکشو بگید

    و اینکه هرسال که بریم جلو چند درصد بهش اضافه میشه؟

    یه دنیا ممنونم ازتون
    پاسخ:
    توی همین مطلب نرخ ها رو نوشته. هر سال با توجه به افزایش حداقل دستمزد میزان افزایش مشخص میشه.
    سلام من 2سال بیمه قالی بافی بودم و 30سالمه و بدلایلی انصراف دادم .الان حدود 8ماه میگذره .اگر بخام بیمه خانه داری کنم خودمو .ایا اون 2سال سابقه حساب میشه.اگر خانه داری بریزم میتونم پسرمو هم از درمانیش بیمه کنم.
    پاسخ:
    با سلام. بله اون دو سال هم جزوه سابقه محسوب میشه. در صورتی که فرزند شما تحت تکفل شما باشه میتونید به صورت ازاد براش دفترچه بگیرید که ماهانه به ازای هر نفر 31 هزار تومان میشه. 
    سلام و ادب
    چنتا سول داشتم ممنون میشم پاسخ بدید

    1.چه بیماری هایی باعث از کار افتاده حساب شدن بیمه شده میشه؟
    اگه میشه لیستشو بهم بگید؟ یا توضیح مختصری بدید/ این بیمه تامین اجتماعی واقعا کار افتاده میکنه کسیو یا همش فیلمه؟ اخه ما ه همسایه داشتیم بنده خدا 50سالش بود ms داشت ولی از کار افتاده نکردنش!!!!
    **
    2.اگه مثلا بعد 20سال از شروع بیمه شدن از کار افتاده بشیم بع دلیل بیماری, مستمری از چه تاریخی بعد بازنشسته شدن و چه مقدار پرداخت میشه؟ برای مثال اگه فقط 20سال بیمه بوده باشیم و از کار افتاده بشیم اندازه 20روز مستمری میدن یا همون 30روزو میدن؟
    ***
    من الان 26سالمه میشه تا 50سالگی بیمه بریزم و 6سال باقیمونده رو بخرم؟ و اگه میشه چقد مستمری بهم تعلق میگره؟ 24روز؟

    ممنونم ازتون
    پاسخ:
    با سلام
    1- هرگونه بیماری که باعث بشه بیمه شده توانایی خودش رو برای انجام کار از دست بده. اگر به طور کلی باشه (طبق نظر کمیسیون پزشکی بیش از 66 درصد) از کارافتاده کلی اگر جزئی باشه ( بین 33 تا 66 درصد) از کارافتادگی جزئی و اگر بین 10 تا 33 درصد غرامت نقص عضو برای بیمه شده برقرار میشه. لیستی که گفتید و به طور کلی قانون در این خصوص مربوط به بخش درمان سازمان میشه. و دسترسی بهش برای هرکسی ممکن نیست. البته این نکته هم وجود داره اگر کسی طبق نظر کمیسیون پزشکی از کارافتاده بشه ولی سابقه لازم رو نداشته باشه مستمری براش برقرار نمیشه. اما موارد بسیاری هستند که از مستمری از کارافتادگی کلی ، جزئی و غرامت نقص عضو استفاده می کنند.
    2- کمیسیون تاریخ از کارافتادگی رو به واحدهای بیمه ای اعلام میکنه و اون مبنای برقراری مستمری و احتساب سابقه جهت دریافت مستمری هست. اگر در اثر عواملی به غیر از حادثه ناشی از کار و بیماری حرفه ای از کارافتادگی برقرار بشه مستمری براساس سنوات پرداخت حق بیمه پرداخت میشه.
     ***
    امکانش وجود نداره. شرایط بازنشستگی 20 سال سابقه با 60 سال سن و 30 سال سابقه با 50 سال سن (برای آقایان) است که این دو شرط باید با هم برقرار باشد.
    با عرض معذرت یه سوال دیگه هم داشتم

    برای محاسبه هزینه بیمه مشاغل آزاد هم, بن کارگری حساب میشه یا فقط حداقل دستمزد حسابه؟

    یه دنیا ممنون خدا خیرتون بده ..
    پاسخ:
    خیر؛ فقط نرخ حق بیمه (12 ، 14 یا 18) ضربدر دستمزد اعلامی میشه و بن کارگری محسوب نمیشه.
    با سلام, اول اینکه تشکر کنم از شما و خداوند امواتتون بیامرزه که واقعا با پاسختون مشکلاتمون رو کم میکنید, وبعد
    1_ آیا میشه همزمان از بیمه مثلا صیادی( یا مشاغل آزاد) و بیمه روستایی استفاده کرد؟
    2_ کشاورزی هم شامل بیمه تامین اجتماعی میشه؟
    3_ سابقه بسیجی کادر هم جز سوابق خدمتی هست؟

    پاسخ:
    1- فایده ای نداره. چون زمان بازنشستگی فقط از یکی از این سوابق میتونید برای بازنشستگی استفاده کنید و استعلام جهت عدم پوشش بیمه ای از سایر صندوق ها در زمان بازنشستگی گرفته میشه.
    2- کشاورزها هم میتونن بیمه مشاغل ازاد بشن. اگر منظورتون بیمه اجباریه بله کارگران کشاورزی هم میتونن در صورت درخواست کارفرما بیمه بشن.
    3- اگر منظورتون خرید سابقه بسیج به عنوان سابقه تامین اجتماعیه. این قانون وجود داره که در صورتی که در زمان خدمت سربازی از کسری بسیج استفاده کنید میتونید بعداً اون مدت کسری رو هم به همراه مدت نظام وظیفه بخرید و جزو مدت سابقه تامین اجتماعی خودتون بیارید. البته اخیرا قانون خرید مدت نظام وظیفه تجمیع و تلخیص شد که متاسفانه دقیقا اطلاع ندارم آیا هنوز هم همون قانون قبل برقرار باشه یا نه ولی به احتمال زیاد هنوز برقرار باشه.

    میشه با گرفتن کارت مهارت خودمو بیمه کنم؟
    اگه بشه(با توجه به پاسخ شما) حق بیمه پرداختیم میشه حدود 70000تومن؟

    اگه اطلاعات بیشتری درمورد کارت مهارت و بیمه شدن توسط اون دارید لطف کنید ممنون میشم

    پاسخ:
    با سلام, بله میتونید با گرفتن کارت مهارت در یکی از رسته های ساختمانی از جمله آرماتوربندی ، گچ کاری و... خودتون رو بیمه کنید. باید از طریق فنی و حرفه ای اقدام به گرفتن کارت مهارت کنید و کارت رو ببرید شعبه تا توی نوبت برای بیمه شدن قرار بگیرید. بسته به سهمیه شعبه ممکنه تا مدتی زیادی توی نوبت باشید. بعضا حتی تا 5 یا 6 سال هم طول میکشه.
    ممنون از پاسخهای قبلیتون واقعا کامل و عالی بود خدا خیرتون بده

    من فروشنده پوشاک هستم
    توی سایت تامین حداقل دستمزد برای فروشنده رو نوشته برای هرروز 40000تومن
    یعنی ماهیانه تقریبا 1200.000تومن
    من بخوام خودمو بیمه کنم چجوری مشاغل ازاد 18درصدی, میشه 216هزار تومن
    چجوری میتونم خودمو جوری بیمه کنم که حداقل دستمزد رو برام روزی 27هزار بزنند؟

    لطفا راهنماییم کنید این دیگه اخرین سوالمه

    خدا بهتون خیر و برکت بده
    پاسخ:
    سلام مجدد. 
    این چیزی که شما می فرمایید درخصوص بیمه مشاغل ازاد نیست و مربوط به بیمه کارگریه. یعنی اگر شما بخواین کسی رو بیمه کنید باید روی دستمزد روزی 40 هزار تومان حق بیمه بدید. (البته این هم اجباری نیست و تحت شرایط برای اون هم میشه دستمزد کمتر رد کرد.) در بیمه مشاغل ازاد شما هر دستمزدی بین حداقل و حداکثر رو میتونید مبنای پرداخت قرار بدید.
    در ضمن من این وبلاگ رو برای پاسخ به سوالات مخاطبانم ایجاد کردم بنابراین پاسخ به سوالات رو هم هر تعداد که باشه با کمال میل انجام میدم.
    سلام

    برای رفتن به شعبه ی بیمه برای بیمه شدن چه مدارکی با خودمون ببریم که دیگه برنگردیم

    هرچی که لازمه بگید

    ممون
    پاسخ:
    با سلام,بیمه آزاد و اختیاری واسه اولین بار 5 قطعه عکس ،شناسنامه و کارت ملی و کارت سربازی با کپی هاش و اگه مدارک بستری دارید. همچنین برای افراد تبعی شامل همسر و فرزند هم عکس ، شناسنامه و کارت ملی رو میخواد.
    با سلام و عرض ادب و احترام
    آیا در بیمه مشاغل آزاد، غیر از اون 150 هزار تومان، برای فرزند و همسر هم باید جداگانه حق بیمه پرداخت کرد یا نه؟
    باتشکر از لطفتون
    پاسخ:
    با سلام, در صورتی که قصد داشته باشید دفترچه درمانی هم بگیرید به ازای هر نفر ماهانه 31 هزار تومان بیشتر باید پرداخت کنید. اما اگر فقط میخواهید از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی استفاده کنید همان 150 هزار تومان است.
    سلام و خدا قوت
    من در زیرزمین خونه ی پدرم طلاسازی می کنم(بدون جواز کسب). آیا می تونم برا بیمه مشاغل آزاد اقدام کنم بدون اینکه مانع ادامه ی کارم شوندو
    با تشکر
    پاسخ:
    بله, برای بیمه مشاغل ازاد نیاز به شرایط خاصی نیست.
  • بتول حسین زاده
  • با سلام و خسته نباشید بنده میخواهم دفتر بیمه باز کنم.منظور از مجموع حق بیمه سال اول چیست؟
    با سلام و عرض ادب و احترام مجدد
    آیا بیمه مشاغل آزاد با حق بیمه 150هزار تومان در ماه،به غیر از بازنشستگی حوادثی مانند مرگ یا از کارافتادگی ناشی از حادثه را هم پوشش میدهد و در این صورت به خانواده متوفی یا آسیب دیده چه مبلغی پرداخت خواهد شد؟
    با تشکر و آرزوی طول عمر با عزت برای جنابعالی
    پاسخ:
    با سلام, جهت استفاده از مزایای از کارافتادگی حداقل یک سال سابقه بیمه موردنیاز است که در صورتی که بیمه مشاغل ازاد هم باشید و از کارافتاده شوید میتوانید از مزایای ان بهره مند شوید. به افراد تحت تکفل و بازماندگان به همان میزان حقوق یک فرد بازنشسته پرداخت میشود.
    سلام. واقعا خسته نباشید و بینهایت ممنون از راهنماییهای عالی و بینظیرتون.
    بنده 30 سال سن دارم و مناهل هستم. تا حالا تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودم (البته غیر از خدمت سربازی )
    در حال حاضر کار نصابی کابینت انجام میدم و ماهیانه به طور میانگین 2 تومن درامد دارم
    چطور میتونم خودمو بیمه کنم؟ چه بیمه ای؟ چقدر باید پرداخت کنم؟ دوران خدمتم رو چطور میتونم استفاده کنم؟ به صورت نرمال تو چه سنی میتونم از حقوق بازنشستگی استفاده کنم؟ میشه تا 5 سال اخر حقوق پایه واریز بشه، و 5 سال اخر رو ماکزیمم؟
    پاسخ:
    با سلام
    میتونید بیمه مشاغل ازاد بشید. نرخ حق بیمه مشاغل ازاد حدودا 100 یا 114 یا 150 هزار تومان است. پس از این که دوسال سابقه بیمه پیدا کردید میتونید با پرداخت مبلغی ، سنوات خدمت سربازی رو به سابقه بیمه اضافه کنید. با احتساب دو سال سابقه خدمت سربازی و فرض پرداخت پیوسته حق بیمه حدودا در 58 سالگی بازنشسته میشید. برای حقوق بازنشستگی بالاتر هم همین کاری که گفتید رو انجام بدید.
     موفق باشید
    و یه سوال دیگه. بیمه اجباری با اختیاری و مشاغل ازاد چه تفاوتی داره؟ (از نظر امکانات، خدمات، میزان حقوق بازنشستگی و هر چیز دیگه ای )
    باز هم ممنون
    پاسخ:
    بیمه اجباری: استراحت پزشکی ایام بیماری و بارداری ، از کارافتادگی ناشی از کار ، کمک هزینه ازدواج و کفن و دفن ، پروتز و اروتز و دفترچه درمانی 
    اختیاری: دفترچه درمانی ، پروتز و اروتز
    مشاغل ازاد: مهمترین مزیت هزینه پایین ولی خدمات بسیار کمتر از بیمه اجباری
    باسلام من امسال بیمه اجباری شرکت مالی شدم...و پدر و مادرم هم بیمه کفالت کردم الان خودم کی بازنشسته میشم و پدرم و مادرم از کی میتونند از حقوق مزایا استفاده کنند
    پاسخ:
    با سلام
    به افراد تحت تکفل در صورتی حقوق پرداخت خواهد شد که بیمه شده اصلی (خدای نکرده) فوت کنه در نتیجه برای بازماندگان مستمری برقرار خواهد شد. در زمان بیمه هم میتونن از خدمات دفترچه درمانی استفاده کنن.
    سلام میخوام خودمو بیمه ازاد کنم.پایین ترین مبلغ ماهی چقدر باید بدم....
    پاسخ:
    با سلام
    حداقل ماهی 100 هزار تومان
    سلام، بنده 26 سال دارم و خانم متاهل هستم که هیچ بیمه ای نداشتم تاحالا، آیا میشه که بیمه مشاغل آزاد بشم؟ و این که چجور میتونم از طریق بهزیستی شرکت کنم که حق بیمه کمتری پرداخت کنم؟
    پاسخ:
    با سلام, بله امکان بیمه مشاغل ازاد وجود داره. در صورتی که مددجوی بهزیستی هستید با ارائه معرفی نامه حق بیمه کمتری پرداخت خواهید کرد.
    سلام.من تازه این سایت رو دبدم و همون اول اضافش کردم به علاقه مندی هام.برام خیلی جالبه که به همه سوالات جواب میدین.اینطوریش کم پیدا میشه.کم.
    من تازه یه شرکت پخش مواد غذایی زدم و قصد جذب نیرو دارم.یه راننده پخش با ماشین که حقوقش دو میلیون و دویست هزار تومنه که البته بخشی از اون به خاطره ابن هست که ماشین مال خودشه. و یه نفر کمک پخش با حقوق هشتصد تومن.
    خودم هم بیمه سلامت هستم.
    1-برای بیمه هر کدام از نیروها چقدر باید بدم
    2-آیا باید حتما حداقل حقوق رو به کارگر کمک پخش بدم یا همون هشتصد تومن هم میشه
    با تشکر از مشاوره های بی دریغتان
    پاسخ:
    با سلام
    1- فرمول محاسبه حق بیمه به این صورته:  (دستمزد و بن کارگری)* 0.3 
    یعنی اگر شما به یه کارگر مثلا 2 میلیون دستمزد بدید حق بیمه اش میشه: 2000000* 0.3 = 600 هزار تومان
    البته به طور معمول کارفرماها به خصوص در اول کارشون براساس حداقل دستمزد حق بیمه پرداخت می کنن یعنی : 840000+110000(بن کارگری) * 0.3 = حدودا 285 هزار تومان برای ماه های 31 روزه.
    که به مرور میشه حق بیمه رو براساس دستمزد واقعی پرداخت کرد و افزایش داد.

    2- براساس قانون کار شما موظف هستید علاوه بر حداقل حقوق امسال که برای ماه های 30 روزه حدود 813 هزار تومان و برای ماه های 31 روزه حدود 840 هزار تومانه یه بن کارگری به مبلغ 110 هزار تومان هم به کارگرتون پرداخت کنید. در غیر این صورت کارگر میتونه با مراجعه به اداره کار شکایت کنه. درخصوص بیمه این کارگر هم موظف هستید براساس همون حداقل دستمزد مصوب اداره کار ، حق بیمه پرداخت کنید یعنی همون 285 هزار تومان.

    در ضمن در صورتی که شرکت تون رو به صورت رسمی ثبت کنید برای خودتون هم میتونید به عنوان مدیرعامل بیمه رد کنید.

    موفق باشید.
    سلام و خسته نباشید . بنده بیمه 12درصد مشاغل آزاد می باشم . می خواستم بدانم حقوق بعد از باز نشستگی چطور محاسبه می شود
    پاسخ:
    با سلام
    براساس قانون میانگین 2 سال اخر و در صورت افزایش غیر متعارف میانگین 5 سال اخر حقوق مبنای پرداخت حق بیمه رو به عنوان دستمزد بازنشستگی محاسبه میکنن. فرقی بین نرخ های مختلف 12 ، 14 یا 18 درصد وجود نداره. مهم دستمزد مبنای کسر حق بیمه اس. 
    سلام..وبلاگ عالیه ممنون

    من همسرم ۴۵ سالشه و تا الان بخاطر شغل آزاد تحت پوشش هیچ بیمه ای نبوده ولی الان تصمیم گرفته خودش و بنده رو بیمه کنه میشه بگید چ نوع بیمه ای برای ما امکان پذیره که بتونیم از بازنشستگی بهره مند شیم

    پیشاپیش از پاسخگویی شما متشکر و سپاسگذارم
    پاسخ:
    با سلام
    بیمه مشاغل ازاد! 
    البته مدنظر داشته باشید اگر ایشون بیمه مشاغل ازاد (یا هر بیمه دیگه ای توی تامین اجتماعی) بشن خودشون میتونن از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی استفاده کنن. (خدای نکرده) در صورت فوت برای بازماندگان نیز مستمری بازماندگان برقرار میشه. اگر مایل هستید که خودتون هم بتونید از مزایای بازنشستگی استفاده کنید باید به صورت جداگانه بیمه مشاغل ازاد بشید.
    با سلام و تشکر فراوان بابت وقتی که جهت راهنمایی اشخاص می گذارید.
    من 53 ساله هستم و حدود 26 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم، و فعلا هم شاغل هستم، اما تصمیم به مهاجرت گرفته ام، و پر واضح است که به موفقیت آمیز بودن این کار اطمینان ندارم، لذا نمی خوام پل های پشت سرم را خراب کنم، از طرف دیگر همان طور که گفتم 26 سال بیمه پرداخت کردم.
    به نظر شما برای تکمیل سابقه بیمه ام، از چه روشی استفاده کنم که بعدا حق بازنشستگی را داشته باشم؟
    پاسخ:
    با سلام. اصلا مشکلی وجود نداره. اگر در حال حاضر از طرف کارفرما براتون بیمه رد میشه پس از خروج از کشور اون بیمه قطع خواهد شد اما میتونید قبل از خروج خودتون رو بیمه مشاغل ازاد کنید و بیمه اجباری رو قطع کنید. جهت پرداخت حق بیمه تون هم میتونید فیش های پرداخت رو از طریق اینترنت دریافت کنید و همون طور هم پرداخت کنید. حتی چهار سال دیگه هم که بازنشسته شدید میتونید با دادن وکالت داخل سفارت خونه های ایران به یه نفر داخل ایران مراحل بازنشستگی رو از طریق ایشون پیگیری کنید و حقوق تون رو هم دریافت کنید و اصلا نیاز به حضور شخص خودتون نیست. البته اخیراً تامین اجتماعی داخل بعضی از کشورها از جمله امارات نمایندگی تاسیس کرده که اگر مقصد سفرتون شامل این کشورها بشه خیلی کار راحت تر میشه.
    در ضمن توصیه میکنم چون سالهای منتهی به بازنشستگی رو سپری می کنید زمانی که درخواست بیمه مشاغل ازاد میدید اگر به لحاظ مالی براتون مقدوره و تواناییش رو دارید دستمرد مبنای پرداخت حق بیمه رو بالاتر انتخاب کنید. تا زمان بازنشستگی از حقوق بیشتری برخوردار بشید. مثلا به جای حداقل دستمزد روی 3 میلیون درخواست بدید که حق بیمه اش میشه چیزی حدود 540 هزار تومان یا هر دستمزد دیگه ای که فکر میکنید توانایی پرداخت حق بیمه اش رو دارید.
    موفق باشید
    درود بیکران. پوزش می خوام چون چند سوال دارم.

    چهل ساله هستم و مجرد. سی سالگی اولین بار بیمه شدم و بعد از دو سال بیمه در شرکت تبلیغاتی بعنوان بازاریاب مشغول شدم که این شرکت زیر بار بیمه نرفت و حدود هفت سال آنجا بودم و هزار تا امضا از من گرفتند که اینجا هیچ مسئولیتی نداشتی. یک بار هم مامورین بیمه داخل شرکت شدند و اسامی ما رو نوشتند و پرسیدن چند ساله اینجایی که اون موقع 4 سال بود و شرکت مجبور شد ما رو بیمه کنه که از حقوق ما کم میکرد ولی دو ماه بعد اون رو هم نداد.
    الان کار آزاد دارم و میخوام بیمه رو ادامه بدم.
    1. اگر بخوام بازنشستگی بگیرم و اگر همسر و فرزندی در آینده داشته باشم اونا هم بعد از من بگیرند و از جهت درمانی هم خیالم راحت باشه چیکار کنم؟ کدام بیمه با چند درصد پرداختی رو انتخاب کنم؟
    2. اون هفت سال زنده میشه یا نه؟
    3. آیا نوع بیمه ای که میشم تو دریافتی بازنشستگی تاثیر داره؟
    4. بعد از اون از چه طریقی برای تکمیلی اقدام کنم؟
    5. خواهری دارم که قبل از ازدواج ده یازده سال بیمه اجباری کارمندی داشت و بعد از ازدواج حدود شش سال هم هست که اون رو به زنان خانه دار تبدیل کرده و البته مبلغ ماهیانه کمتری می پردازه. می خوام بدونم از نظر میزان بازنشستگی و مزایا کار درستی کرده یا نه؟ یعنی میزان دریافتیشون فرقی میکنه یا نه؟ و همچنین درمانی خودش و فرزندش؟

    پیشاپیش از لطف شما سپاسگزارم.
    باعرض سلام و تشکر
    ببخشید من برقکار ساختمان هستم میخاستم بدونم که از طریق کارگران ساختمانیی بیمه شم بهتره یا به صورت مشاغل آزاد؟ فرقی بین این دو تا هست یا نه؟ با توجه به اینکه بیمه کارگران ساختمانی با مشکل مواجه هست؟ ممنون
    پاسخ:
    با سلام
    بیمه کارگران ساختمانی هزینه اش کمتره و مزایای خوبی داره به خصوص در مقایسه با بیمه مشاغل آزاد. تنها مشکلی که وجود داره اینه که احتمالا مدتی طول میکشه تا نوبت بیمه تون بشه. که تا قبل از این مدت میتونید بیمه مشاغل ازاد بشید و هروقت نوبت تون شد اونو قطع کنید و کارگران ساختمانی بشید.
    موفق باشید
  • مرتضی عیدی زاده
  • درودبر شما/یه مغازه کرایه کردم و دامادم رو استخدام کردم که در سود شریکه.حالا به نظرتون برای اینکه بیمه اش کنم براش چقدر دستمزد تعیین کنم تا از بیمه 18% برخوردار بشه؟سهم پرداختی هر کدوم از ما به عنوان کارفرما و کارگر چقدر میشه؟کلا نحوه محاسبه تون رو اعلام کنید.لطف میکنید
    پاسخ:
    با سلام
    براساس قانون اگر ایشون شریک شما هستند و میتونید شراکتنامه محضری تهیه کنید نیازی به بیمه اجباری نیست و میتونن بیمه مشاغل آزاد با نرخ 18 درصد بشن. اما اگر به نوعی کارگر شما محسوب میشن و نمیخواین شراکتنامه محضری بگیرید ، نرخ حق بیمه 30 درصد هستش که سهم کارفرما 23 و کارگر 7 درصد میشه. اگر براساس حداقل دستمزد حق بیمه پرداخت کنید برای نیمه دوم سال یعنی ماه های 30 روزه برای کارفرما میشه حدودا 212 هزار تومان و برای کارگر 65 هزار تومان.
    موفق باشید.
    با سلام و سپاس فراوان
    من حدود 6 ساله که بیمه نویسندگان و پدیدآورندگان شدم. الان در صدا و سیما مشغول به کار هستم و اخیرا برای بستن قرارداد کاری، گفتن که باید بیمه صدا و سیما بشم. (اجباریه) من قصد ندارم دو سه سال بیشتر اینجا کار کنم و اگر اینجا بیمه بشم، بیمه نویسندگانم قطع میشه. صندوق هنرمندان هم میگه در صورت قطع شدن بیمه، امکان وصل مجدد آن نیست. آیا بعد از قطع شدن بیمه نویسندگان، راهی برای بازگشت مجدد به آن وجود داره؟
    الان در شرایط بدی قرار گرفتم، در حالیکه به این کار موقتا نیاز دارم، مجبورم بین کارم و بیمه نویسنگان یکی رو انتخاب کنم.
    پاسخ:
    با سلام
    با توجه به سوال خاص شما از همکارانم سوال کردم. متاسفانه مشابه مشکل شما رو بسیاری از بیمه شدگان دارند ولی راهکاری نداره و باید این شرایط رو بپذیرید. البته سعی میکنم از دوستانی که اطلاعات کامل تری دارند سوال کنم. منتظر باشید ان شاالله ظرف چند روز آینده پاسخ قطعی رو میدم.
    موفق باشید.
    سلام اگر بیمه مشاغل ازاد ۱۸ درصد را بدهم باتوجه به اینکه تا سن بازنشستگی دفترچه درمانی ندارم بعد از بازنشستگی هم دفترچه درمانی شامل مشاغل ازاد نمیشود؟
    پاسخ:
    با سلام
    تشکر از سوال ظریف و دقیق شما. متاسفانه بیمه مشاغل ازاد در صورتی که حتی در زمان بیمه پردازی سرانه درمان پرداخت کرده باشید در زمان بازنشستگی نیز باید سرانه مربوطه را پرداخت نمایید.
    موفق باشید
    باسلام.میخواستم بپرسم بنده از سال 92 بیمه اجباری داشتم.یه وقفه یکماهه در سال 94 ایجاد شد.مجددا بیمه دلرم تا تاریخ اخر اذرماه 94.محددا دوماه ندارم.و دوباره از اول اسفند 94 تا اخر شهریور 95 بیمه اجباری دارم.در تهران.حالا اول مهر رفتم درخواست بیمه اختیاری دادم .کرج.میگن چون پیوسته نبوده باید معاینه بشی .من از اسفند 94 تا شهریور 95 بیمم قطع نشده که .و ایا باید همسرمم معاینه بشه ؟باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    با توجه به این که قبل از درخواست بیمه اختیاری به طور پیوسته یک سال سابقه بیمه ندارید بنابراین حتما نیاز به معاینه دارید. البته بد هم نیست از سلامتی خودتون مطمئن میشید. خود من توی معاینات بدو استخدام متوجه شدم که کبدم چربه و رفتم دنبال درمانش! درخصوص همسرتون نیازی به معاینه وجود نداره مگر این که خودشون جدا بخوان بیمه بشن برای بازنشستگی.
    موفق باشید
    با سلام.
    من 36 ماه بیمه دارم و متاهلم که مرداد ماه سال قبل شرکتمان به علت تعدیل نیرو ،قراردادمان را تمدید نکرد و در حال حاضر از بیمه بیکاری استفاده میکنم که به من 18 ماه تعلق گرفته است.در حال حاضر باردار هستم و تاریخ زایمانم 5/1/1396 است با توجه به این که بیمه ی بیکاری من تا اخر دی ماه 1395 است من میتونم برای دو ماه آخر از طرف شرکتی که الان به صورت پاره وقت کار میکنم بیمه رد کنم (یعنی خود شرکت برام رد کنه)
    و بتونم از مرخصی زایمان استفاده کنم؟به نظرتون بهتر نیست که مثلا از اواسط دی ماه بیمه رد بشه؟ چون ممکنه تاریخ زایمان جلو بیافته؟ برای بیمه ی بیکاریم چیکار کنم
    پاسخ:
    سلام
    براساس قوانین فعلی قبل از تاریخ زایمان باید حداقل 6 ماه سابقه بیمه داشته باشید (البته به طور معمول بسیاری از شعب به جای شش ماه زمان بیشتری مثلا 9 یا 10 ماه رو ملاک قرار میدن.) بر همین اساس اگر حتی از الان هم بیمه رد کنید به احتمال بسیار زیاد مرخصی زایمان شما مورد قبول قرار نخواهد گرفت. 
    در ضمن اگر جایی مشغول به کار هستید حتی پاره وقت ، شرعاً و قانوناً نباید بیمه بیکاری دریافت کنید.
    موفق باشید.
    باسلام من26سال بیمه مشاغل آزاد بانرخ18درصد حداقل دستمزدپرداخت کردم اکنون میتوانم باپرداخت18درصددستمزدبالاتردرزمان بازنشستگی ازحقوق بیشتربهره مندشوم
    پاسخ:
    با سلام
    طبق قانون امکان افزایش دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه در بیمه مشاغل ازاد به طور ناگهانی وجود نداره و هر سال نمی تواند بیش از 10 درصد باشد. در صورت تمایل می توانید از طریق کارگاه دیگری بیمه پرداخت کنید و دستمزد خود را در آن کارگاه افزایش دهید.
    موفق باشید
    باسلام آیامیتوانم ازطریق شرکت فرزندم حق بیمه بیشتری پرداخت کنم منظورم کارگاه خانوادگی است
    پاسخ:
    سلام مجدد.
    بله مشکلی نداره. درخصوص دستمزد تفاوتی بین کارگاه خانوادگی و غیره نداره.
  • حسین فرهانیان
  • سلام ببخشیدمزاحم اوقات شریفتون شدم ببخیشدسؤال داشتم میشه بدون کارت فنی وحرفه ای بیمه اجتماعی درست کرد اون وقت اگربدون گواهی بشه چه فرقی داره باگواهی یابدون گواهی ببخشداگرمیشه توایمیلم جوابشوبفرستین باتشکر
    پاسخ:
    با سلام
    اگر منظورتون از کارت فنی و حرفه ای ، کارت مهارت کارگران ساختمانی هست ، این بیمه (بیمه کارگران ساختمانی) مزایای بیشتر و هزینه کمتری نسبت به انواع دیگر بیمه از جمله مشاغل ازاد و اختیاری داره و به نفع تون هست اگر میتونید از اون طریق بیمه بشید.
    موفق باشید
    با سلام
    چنانچه پدر بنده کارفرما باشند و بنده و خواهرم و یک نفر غریبه نیروی ایشون باشند تخفیف بیمه مشمول حال ما نخواهد شد؟!
    پاسخ:
    با سلام
    براساس قانون کارگاه خانوادگی ( پدر و فرزندی) در صورتی که کارفرما یک نفر غریبه رو هم توی لیست بیاره از شمول قانون کارگاه خانوادگی خارج میشه و کارفرما باید برای همه کارگرها 3 درصد حق بیمه بیکاری رو بپردازه. در کارگاه خانوادگی چیزی تحت عنوان تخفیف وجود نداره و فقط همون 3 درصد بیمه بیکاری هست که در این کارگاه ها پرداخت نمیشه.
    موفق باشید.
    سلام،آیا کارفرما با جواز کسب که بیمه برا خودش رد نمیکنه میتونه جای دیگه ای مثلا یه شرکت براش بیمه رد کنه؟؟
    پاسخ:
    سلام مجدد
    اولاً دلیلی نداره با دو تا اسم سوال بپرسید بنده سعی می کنم کاملا صادقانه پاسخگوی مخاطبهای وبلاگ باشم و انتظارم از دوستان اینه اون ها هم حداقل اصل صداقت (یعنی معرفی خودشون تنها با یک اسم مستعار یا واقعی) رو رعایت کنند و در ایجاد فضای اخلاق مدارانه کمک کنند.
    ثانیاً اگر از طریق پروانه کسب خودتون برای کسی بیمه رد می کنید (یعنی کارفرما هستید) نمیتونید بیمه اجباری بشید و باید از طریق بیمه مشاغل آزاد یا اختیاری تحت پوشش قرار بگیرید.
    موفق باشید
    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده 30 سال سن دارم و دارای پایان خدمت هستم و تاحالا تحت پوشش بیمه ای نبودم و چون بیکارم میخاستم بدونم اگه خودمو بیمه مشاغل آزاد کنم تا سابقه بیمه داشته باشم و بعدن برم جایی سرکار حالا یا به عنوان کارگر یا کارشناس و کارفرما منو بیمه کنه میتونم این دوتا بیمه رو اتصال بدم و سابقه برای بازنشستگی ام حساب شه
    پاسخ:
    با سلام
    وقتی شما توی سازمان تامین اجتماعی ثبت نام می کنید دوتا کد منحصر به فرد دریافت می کنید : شماره بیمه و شماره تامین اجتماعی. تمام سوابق بیمه ای شما اعم از مشاغل ازاد ، اجباری و... توی همین شماره ها ثبت میشه و همش بهم متصل میشه و مجموعا وقتی به حدنصاب رسید میتونید از مزایای بازنشستگی استفاده کنید.
    موفق باشید.
    سلام و سپاس فراوان از اینکه برای رفع مشکلات مردم وقت گذاشتید. در این برهوت بی مهری، از اینکه افراد معدودی مثل شما وجود دارن که هنوز برای هم نوعانشون ارزش قائلن، باید خدا رو شاکر باشیم . من از طرف خودم و همه ی کسانی که مشمول لطف و مهربانی شما قرار گرفته ن، بی نهایت متشکرم. ان شالله عمر باعزت داشته باشید و مشمول لطف و نظر ویژه ی خدا وند قرار بگیرید.


    پاسخ:
    سلام و ممنون از لطف شما
    سوالتون رو از یه مسئول مربوطه پرسیدم با بررسی بخشنامه ها گفتند که در خصوص قطع بیمه هنرمندان و وصل مجدد اون در صورتی که صندوق حمایت از هنرمندان شخص رو بازهم واجد شرایط تشخیص بده و معرفی نامه بده سازمان منعی برای بیمه مجدد شخص نداره. یعنی احتمالا براساس گفته شما صندوق هنرمندان دوباره معرفی نامه نمیدن و این مشکل از طرف سازمان نیست. به هرحال اگر با صندوق هنرمندان صحبت کنید و این مشکل رو از طرف اونها حل کنید براساس قوانین فعلی مشکلی برای وصل مجدد ندارید. البته یه توصیه شخصی هم دارم که بهتره توی شعبه ای که بیمه شدید برید این سوال رو بپرسید متاسفانه بعضی از بخشنامه های سازمان توی شعب مختلف سازمان به روش های گوناگون و بعضا با اعمال سلیقه شخصی اجرا میشه.
    موفق باشید
  • حسین فرهانیان
  • سلام باتشکرواحترام فراوان ببخشیدیه سؤال.بنده متأسفانه باامتحانات سخت که میگیرن نتونستم گواهی فنی حرفه ای کارگران بگیرم.اگرتوبیمه اجتماعی سابقه نداشته باشم میتونم بیمه درست کنم واگرمیشه چه بیمه ای خوبه اختیاری یاآزادمن متأهل وبچه دارم باتشکر وممنون ببخشیداگرمیتونین به ایمیلم جوابش بفرستین
    مجددا سلام و یک دنیا سپاس. امیدوارم در پناه حق، همیشه تندرست باشید و باز هم از صمیم قلب قدردان نفس عمل شما هستم.
    درود بر شما!
    سلام و خسته نباشید خدمت شما هموطن دلسوز ومهربان.
    بنده25سال دارم وبیمه 12 درصدمشاغل آزاد دارم و همسرم بیمه کارگرساختمانی دارند. سوال بنده این است بعد از فوت همسرم من میتوانم علاوه بر حقوق خودم از حقوق ایشان هم استفاده کنم یا خیر؟؟
    پاسخ:
    با سلام
    ان شاالله همواره خودتون و خونواده تون سلامت باشید. بله درخصوص استفاده از مزایای مستمری بازماندگان منعی درخصوص اشتغال همسر بازمانده وجود نداره و شما حتی درصورت حقوق بگیری می تونید از حقوق بازماندگان هم برخوردار بشید.
    موفق باشید
    با سلام و احترام
    بنده متولد سال 68 هستم و شغل آزاد دارم ، مجرد هستم ، از دفترچه بیمه سلامت استفاده میکنم و تا به حال بیمه نبوده ام و میخواهم خودم رو بیمه خویش فرما کنم ، با این توضیحاتی که بنده دادم ، میخواستم از شما بپرسم که ماهیانه چقدر باید هزینه بیمه خویش فرمای مشاغل آزاد رو بپردازم و اینکه بعد از چند سال بازنشستگی شامل من میشود.
    با تشکر از شما
    پاسخ:
    با سلام
    با توجه به این که مجرد هستید و دفترچه بیمه دارید میتونید نرخ های مختلف مشاغل ازاد رو انتخاب کنید. چون مجردید بین 12 و 14 درصد فرقی نداره اما 18 درصد مزایای از کارافتادگی داره. اگر به لحاظ مالی توانایی دارید 18 درصد و در غیر اینصورت 12 درصد رو انتخاب کنید. هزینه نرخ های مختلف در همین پست زده شده. با توجه به سن شما با پرداخت 30 سال حق بیمه بازنشسته خواهید شد.
    موفق باشید
    سلام
    من 17 سال دارم. محصل هستم و کار می کنم میخواستم ببینم میتوانم برای خودم بیمه رد کنم
    سلام خسته نباشید
    میشه درحین سربازی پرداخت حق بیمه رو(مشاغل آزاد) ادامه داد؟
    پاسخ:
    سلام
    براساس قوانین فعلی سازمان پس از پایان مدت سربازی در صورتی که دوسال سابقه بیمه داشته باشید میتونید درخواست خرید مدت سربازی رو بدید و با هزینه کمتر مدت سربازی رو به سوابق بیمه ای تون اضافه کنید و نیازی به بیمه مشاغل ازاد نیست. (نحوه محاسبه هزینه احتساب مدت سربازی به سوابق بیمه ای توی کانال تلگرام هست.)
    موفق باشید
    سلام خداقوت ممنون از راهنمایتون
    منظورم این بود که می خوام در حین سربازی حق بیمه رو بدم و پس از پایان سربازیم و دو سال سابقه پرداخت حق بیمه مدت حق بیمه سربازی هم بخرم؟

    پاسخ:
    سلام مجدد
    براساس قانون امکان نداره. چون خرید مدت سربازی در صورتی ممکنه که توی اون مدت سابقه بیمه نداشته باشید. 
    موفق باشید
    سلام
    در حال حاضر دانشجو هستم و 23 سال اگر بیمه 12% مشاغل ازاد بشم در اینده بیمه اجباری بشم مزایای بیمه اجباری بر قرار میشه؟و ایا مقدار سنوات گذشته نیز بدون مشکل حساب میشود؟
    ممنون
    پاسخ:
    با سلام
    بله مشکلی نداره و همه سوابقتون با هم جمع میشه.
    موفق باشید.
    سلام وقتتون بخیر بیمه مشاغل آزاد هستم الان در روستا هستم بنظرتون بخاطر هزینه پرداخت کمتر بیمه روستایی ارزش داره بیمه ام رو حذف کنم وبیمه روستایی بشم؟
    اصلا تفاوت این دوتا بیمه چیه مزایای این دوتا هم بگید ممنون میشم
    پاسخ:

    با سلام

    از مزایای بیمه روستائیان اطلاع دقیق ندارم. ولی با توجه به هزینه خیلی پایین تر فکر کنم به صرفه تر باشه.

    موفق باشید.

    سلام.خسته نباشید.آیا با13سال پرداخت بیمه کارگری و سن62سال میتوان بازنشسته شد.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    پاسخ:
    با سلام
    امکانش هست ولی به جای حقوق کامل 13 روز حقوق در ماه براتون محاسبه میشه. یعنی تقریبا نصف حقوق اداره کار حدود 350هزار تومان.
    موفق باشید.
    سلام،خسته نباشید. نحوه محاسبه بازنشستگی اگر بعضی سالها مشاغل سخت بوده باشه و بعضی سالها نه به چه شکل هست؟
    پاسخ:

    با سلام

    به ازای هر 2 ماه سابقه اشتغال در مشاغل سخت و زیان اور 1 ماه سنوات ارفاقی تعلق میگیره و با مابقی سنوات جمع میشه تا به همون شرایط بازنشستگی عادی برسه. یعنی 30 سال سابقه و 50 سال سن یا 20 سال سابقه و 60 سال سن. مثلا 2 سال سابقه سخت و زیان اور و 27 سال سابقه عادی و 1 سال هم سنوات ارفاقی مجموعا 30 سال میشه.

    موفق باشید.


    سلام من پروانه کسب دارم .میخوام بیمه رو خودم پرداخت کنم .بیمه مشاغل ازاد با هریته دفترچه چقدر میشه ...و بیمه اختیاری با دفترچه هزینش چقدد میشه
    پاسخ:
    با سلام
    هزینه بیمه مشاغل ازاد برای نرخ 18 درصد که پوشش کامل داره ماهانه 146 هزار تومان و به ازای هر دفترچه برای خودتون و اعضای خانواده ماهانه 31 هزار تومان مثلا 3 تا دفترچه میشه 93 هزار تومان.
    بیمه اختیاری حدودا 250 هزار تومان با هر تعداد دفترچه.
    موفق باشید
    با سلام
    حق بیمه دفترچه بیماران خاص تالاسمی چقد هستش و چقد از حقوق سرپرست خانواده کم میشه بابتش؟اگه سرپرست خانواده بازنشسته باشه چطور؟ هزینش چقد با دفترچه های عادی تفاوت داره؟
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما.بنده در یک آموزشگاه فنی مشغول تدریس هستم( مربی حق التدریس)، کارفرما اقدام ب بیمه ی بنده کردن..و قرار بر بیمه ی 10 روزه هست.میخواستم مقدار حق بیمه ی ماهانه خودم و ایشون رو بدونم.ممنون
    پاسخ:
    با سلام
    در صورتی که براساس حداقل دستمزد بیمه رد کنند:
    سهم کارفرما حدود 70 هزار تومان
    سهم کارگر حدود 21 هزار تومان
    یک توصیه هم دارم 10 روز بیمه در ماه عملاً به درد بازنشستگی نمیخوره و این پولی که میدید الان فقط برای دفترچه بیمه درمانی صرف میشه. اگر بتونید برای بقیه 20 روز هم جایی شاغل بشید و بیمه رد کنید خیلی بهتره.
    موفق باشید.
    سلام من بیمه بودم الان نیستم میخوام خودمو بیمه کنم چیکار کنم
    پاسخ:
    با سلام
    بیمه مشاغل ازاد یا بیمه اختیاری. به نزدیکترین شعبه تامین اجتماعی در محل سکونت خودتون مراجعه کنید.
    موفق باشید
    من الان بیکار است میخوام خودمو بیمه کنم چه نوع بیمه ای انجام بدم مبلغ قابل پرداختش کم باشه شرایطش هم خوب باشه
    پاسخ:
    با سلام
    بیمه مشاغل ازاد پایین ترین نرخ رو داره و در صورتی که فعلا شاغل نیستید خوبه.
    موفق باشید
    باسلام ، آیا خادمین ثابت مساجد که بیمه تامین اجتماعی هستند بازنشسته می شوند؟
    پاسخ:
    با سلام
    بله. با رسیدن به سوابق مورد نیاز میتونید بازنشسته بشید.
    موفق باشید
    سلام.من 25سالمه و مجرد.5ماه بیمه اجباری دارم.کارگر ساده میریختیم در مغازه بابام.کارگاه خانوادگی هست.چون مبلغ پرداختی 3300000تومن بود منصرف شده ایم.و میخاییم مشاغل آزاد و یا اختیاری بکنیم.بقیه پولم بریم بدیم بیمه عمر و سرمایه گزاری کارآفرین.تا از مزایا و بازنشستگی اونم بهره مند بشم.این بهتر نیست؟خخخ

    الان سوالم اینه
    .من میخاستم خودمو مشاغل آزاد 18% کنمو دفترچه سلامت بگیرم. عین گفته شما.ولی وقتی زن گرفتم چیکار کنم؟
    همون دفترچه سلامت داشته باشیم یا دفترچه درمانی مشاغل آزاد تامین اجتماعی؟

    یا کلا اختیاری کنم از همین اول و زنم گرفتم بیاد زیر مجموعه خودم و دفترچه اختیاری تامین اجتماعی بگیریم؟
    پاسخ:
    با سلام
    دفترچه های درمانی سازمان برای بیماری های معمولی مثل سرماخوردگی ، سردرد و ... چندان فایده نداره ولی برای بیماری ها و عمل های جراحی خاص و همچنین زایمان خیلی کاربردیه و هزینه هاتون رو کاهش میده. تصمیم گیری با خودتونه اگر میدونید نیاز به دفترچه بیمه دارید بیمه اجباری یا اختیاری و اگر دفترچه نمیخواین مشاغل ازاد. البته میتونید الان مشاغل ازاد بشید و بعدا نوع بیمه رو تغییر بدید و دفترچه هم بگیرید.
    موفق باشید
  • رامین فرزادی
  • با سلام و خسته نباشید خدمت شما.. من ۲۶ سالمه و مجرد و مشاور حقوقی تا به حال بیمه تامین اجتماعی نبودم. میخواستم بپرسم اگر من بیمه مشاغل آزاد بشم به عنوان شغلی مشاور حقوقی. آیا برای من سابقه کاری میشود یا خیر؟
    پاسخ:
    با سلام
    معمولا منظور از سابقه کار رد شدن بیمه از طریق یک شرکت مرتبط با کارتون هستش و بیمه مشاغل ازاد رو به عنوان سابقه کار محسوب نمی کنند و فقط سابقه بیمه محسوب میشه. 
    موفق باشید.
    سلام و تشکر از شما من 12 سال سابقه حق بیمه اجباری دارم به دلایلی قادر به ادامه همکاری با پیمانکار نمی باشم سوالم اینه که چطور بیمه را ادامه بدهم و مبلغ ماهیانه آن چقدر میشه آیا اختیاری را انتخاب کنم یا مشاغل آزاد . منظور از مشاغل آزاد چیه ؟ در ضمن قادر به پرداخت مبالغ بالا نیستم
  • محمود صمیمی
  • سلام من معافیت پزشکی اعصاب و روان دارم البته باید بگم که خودم هیچ مشکلی از اعصاب روان ندارم و فقط کارت معافیت را دارم و حالا میخواهم بیمه مشاغل ازاد بشم و هیچ گونه سابقه بیمه هم ندارم رفتم مرکز بیمه و مراحل بیمه را انجام دادم حالا من را گفتند که برم پیش دکتر و مراحل پزشکی انجام بدم ایا ممکن هست من را کمسیون رد کند و بیمه نکند .البته من چند سال پیش تصادف کردم و تاندوم دستم را عمل کردم و جای بخیه رو دستم هست ولی در حال حاضر دستم هیچ مشکلی ندارد ایا بنظر شما به خاطر این هم میشود کمسیون من را رد کند و بیمه نشوم .لطفا جواب سوالات من را را به جیمیل www.mahmod720@gmail.com ارسال کنید .ممنون که جواب تک تک سوالات دوستان را واضحانه میدهییییییییید .ممنون.
    سلام خسته نباشید
    من الان 18 سال شاگرد مغازه هستم.وصاحب مغازه منو بیمه نکرده و حقیقتش نمیتونم شکایتش کنم اداره کار بهمین خاطر از حق خودم گذشتم الان هم حقوقم همش یک میلیون تومانه که 300 هزار تومانش میره برای اجاره خونه و متاهل هستم و الان هم دفترچه سلامت دارم امکانش هست منو راهنمایی کنید چه نوع بیمه ایی رو انتخاب کنم که از نظر مالی به من هم فشار نیاد و بتونم در اینده از مزایای بیمه برخوردار بشم ممنون میشم کمکم کنید
    با سلام من یک کارگر تو لبنیاتی هستم می‌خواستم بپرسم صاحب کار بک سال هست حقد بیمه منو پرداخت نکرده من هم تازه دفتر بیمه گرفتم آیا واسه دکتر و دارو .واسم مشکلی پیش نمیاد .
    با سلام.بنده حدود 10 سال سابقه بیمه اجباری دارم. ولی الان شرکتی ثبت کردم و میخواهم آزاد بیمه کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید.نرخ بیمه چقدر میشود.
    با سلام و احترام

    اینجانب یکسال و شش ماه دارای سابقه بیمه پردازی می باشم که یکسال آخر آن ماهیانه مبلغ 229640 تومان دستمزد پرداخت شده است (سال 1387) خواهشمند است در صورت امکان سوالات ذیل را در ارتباط با بیمه بازنشستگی زنان خانه دار تامین اجتماعی ( با نرخ 12 درصد فقط بازنشستگی ) پاسخ دهید .

    1. مبنای محاسبه پرداخت ماهیانه با توجه به بیمه پردازی قبلی چقدر خواهد بود؟

    2. با توجه به سن ( 28 سال) و سابقه پرداختی بیمه قبل ( یکسال و شش ماه ) تا چه سنی می توانم ادامه بدهم؟

    3. باید تا چه سنی پرداخت ها صورت بگیرد تا حقوق بازنشستگی برقرار شود؟

    4.حقوق پرداختی بعد از 20 سال حداقل حقوق همان سال است یا به نسبت بیمه پردازی محاسبه خواهد شد؟

    5.پس از برقراری مستمری در صورت فوت انتقال به شوهرو فرزند امکان پذیر است؟

    6. در صورتی که بعد از مدتی تقاضای انصراف داشته باشم تمامی پرداختی ها استرداد خواهد شد یا خیر؟

    7. در صورت فوت در حین بیمه پردازی(تا قبل از رسیدن به موعد مقرر) نحوه محاسبه و انتقال آن به شوهر و فرزند چگونه خواهد بود؟
    8. زنان خانه داری که همسرشون مستمری بگیر تامین اجتماعی می باشند در صورت فوت شوهر، حقوق به زن میرسد آیا با داشتن بیمه زنان خانه دار دریافت حقوق هر دو توامان با هم امکان پذیر می باشد یا خیر ؟

    با تشکر
    سلام ممنون از سایت خوبتون، چند تا سوال داشتم از حضورتون،
    من 31 سالمه پنج ماه بیمه اجباری داشتم و قبل از اون تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی (هم درمانی هم تممیلی ) پدرم بودم... الان چند ماهی هست که دیگه سرکار نمیرم و بیمه نیستم میخواستم بدونم میتونم خودمو بیمه مشاغل ازاد (فقط بازنشستگی) کنم با درصد کم و همزمان هم تحت پوشش بیمه درمانی و هم تکمیلی تامین اجتماعی پدرم باشم؟ و سوال بعدی اینکه اگه من فردا رفتم سرکار و دوباره بیمه اجباری شدم ایا این مدت که مشاغل ازاد بودم به عنوان سابقه کارم محسوب میشه؟؟؟
    .
    ممنون
    سلام من جایی کار کردم حدود۳سال ۱سالش رد کرده اقدادم کردم به اداره کار رای صادرشده ومیخوام.تفاوقی با کارفرما کنار بیام میخواستم بدونم چه جوری باید اون دوسال رو حساب کنم باهاش یعنی ماهی چندبیمه من میشه که باهاش این دوسال روحساب کنم
    سلام بر شما دوست عزیز و ارزشمند. نظرات قبلی را خواندم و پاسخ خیلی از سوالات را گرفتم.حالا چند سوال دارم. بنده مجرد هستم و 39 سال سن دارم و تقریبا 11 سال سابقه بیمه اجباری.در حال حاضر بیمه نیستم و چند سوال برایم بوجود امده است. در ضمن برای خدمات درمانی از بیمه سلامت استفاده میکنم و قصد ایجاد بیمه عمر دارم که آیتم از کارافتادگی هم دارد. پس تا اینجا مشاغل ازاد 12 درصدی انتخاب من هست. حال سوالات...
    1. کارمند بیمه میگه اگر خودم را بیمه مشاغل ازاد بکنم در زمان ازدواج و تغییر به بیمه اختیاری 3 ماه حق بیمه قطع میشود ایا شما نظر ایشان را تائید میکنید؟
    2.ایا برای بیمه مشاغل ازاد در سالهای اخر همانند بیمه اختیاری میتوان سقف حقوق رد کرد تا با حقوق بیشتری بازنشته شد؟
    3. در میزان دریافتی حقوق بازنشستگی بین نرخ های 12 و 14 . 18 و26 درصدی مطمئن هستید که تفاوتی نیست؟
    قبلا از پاسخی که میفرمائید سپاسگذارم
    با سلام ببخشید یه سوال میخواستم بپرسم
    من و دوستم مشغول کار تو یه آموزشگاه فنی حرفه ای هستیم،آموزشگاه آزاد،ایشون موسس هستن و چون بنده مدرک مدیریت فنی حرفه ای دارم من رو به عنوان مدیریت به سازمان فنی حرفه ا معرفی کردن و یک نفر هم که کارت مربی گری دارند رو به عنوان مربی معرفی کردن و ما ٣ نفر الان در آموزشگاه مشغول هستیم،میخواستم بدونم الان دوست من که موسس هستن و کل روند اداری اموزشگاه به نام ایشون هست باید بنده رو بیمه اجباری کنن یا خیر؟چون بنده و مربی هیچ گونه بیمه ای نیستیم الان.
    ممنون
    سلام خسته نباشید
    من پنچ ماه تویه کارخونه کارمیکنم بعدازپنج ماه ب امده میگه هرکی بیمه بخوادبشه ماهی 150تومن ازحقوقش کم میکنم بیمش میکنم میخواستم بدونم این کارقانونی هست یانه بیادچیکارکنم تابیمم کنن
    سلام من 36 ماه سابقه دارم.مجردم.حدودا 12 ماه بیمه شامل میشه.میخواستم بدونم. حقوق بیمه بیکاری 812 هزارتومان ویلاشهر بن کارگری همون 110هزارتومان رو میدن. یا 812 هزارتومان میان فقط.بیمه رو که رد میکنند.از حقوق بیمه بیکاری کسر میکنند ممنون ؟
    با عرض سلام
    قبل از هر چیز از خداوند استدعا دارم به شما خیر و برکت دنیا و آخرت رو اعطا کنه که اینقدر با دقت به سوالات دیگران پاسخ میدید.
    از خدمت شما تقاضای راهنمایی دارم:
    جوانی هستم ۳۰ ساله,مجرد و مهندس برق,حدود ۳ سال در یک شرکت خصوصی مشغول به کار بودم که به دلیل اوضاع بد مالی شرکت تعدیل نیرو انجام شد و من نیز بیکار شدم و یک سال دریافت مقرری بیکاری برای من لحاظ شد,که در ماه آینده این یک سال به پایان می رسد,بر طبق توصیه اطرافیان تصمیم دارم با وجود مشکل مالی بیمه تامین اجتماعی خود را شخصا ادامه دهم تا اینکه بتوانم جایی را برای کار پیدا کنم و سوابق پرداخت بیمه من مستمر باشد ,حال از خدمت شما چند سوال دارم:
    1,بیمه اختیاری چیست و چه مزایایی دارد؟بیمه مشاغل آزاد چیست و چه مزایایی دارد؟
    ۲.برای بیمه مشاغل آزاد حتما به گواهی دال بر اشتغال نیاز است ؟چون من بیکار هستم
    ۳.هزینه هر کدام چقدر است؟لطفا کامل بفرمایید؟
    ۴.انشاا...اگر جایی رو برای استخدام پیدا کنم برای انتقال بیمه به اجباری کدام یک راحت تر صورت می گیرد؟اختیاری یا مشاغل آزاد؟؟
    ۵.بر طبق توضیحات و موارد فوق و شرایطی که به عرض رساندم شما چه بیمه ای را برای من توصیه میکنید؟
    از زحمات شما کمال تشکر را دارم

    سلام.من 25سالمه و مجرد.5ماه بیمه اجباری دارم.کارگر ساده میریختیم در مغازه بابام.کارگاه خانوادگی هست.چون مبلغ پرداختی 3300000تومن بود منصرف شده ایم.و میخاییم مشاغل آزاد و یا اختیاری بکنیم.بقیه پولم بریم بدیم بیمه عمر و سرمایه گزاری کارآفرین.تا از مزایا و بازنشستگی اونم بهره مند بشم.این بهتر نیست؟خخخ

    الان سوالم اینه
    .من میخاستم خودمو مشاغل آزاد 18% کنمو دفترچه سلامت بگیرم. عین گفته شما.ولی وقتی زن گرفتم چیکار کنم؟
    همون دفترچه سلامت داشته باشیم یا دفترچه درمانی مشاغل آزاد تامین اجتماعی؟

    یا کلا اختیاری کنم از همین اول و زنم گرفتم بیاد زیر مجموعه خودم و دفترچه اختیاری تامین اجتماعی بگیریم؟
    پاسخ:
    با سلام
    دفترچه های درمانی سازمان برای بیماری های معمولی مثل سرماخوردگی ، سردرد و ... چندان فایده نداره ولی برای بیماری ها و عمل های جراحی خاص و همچنین زایمان خیلی کاربردیه و هزینه هاتون رو کاهش میده. تصمیم گیری با خودتونه اگر میدونید نیاز به دفترچه بیمه دارید بیمه اجباری یا اختیاری و اگر دفترچه نمیخواین مشاغل ازاد. البته میتونید الان مشاغل ازاد بشید و بعدا نوع بیمه رو تغییر بدید و دفترچه هم بگیرید.
    موفق باشید

    برگرفته شده از ir-sso.blog.ir



    سلام.من رفتم بیمه مشاغل آزاد فرم پر کردم فرستادن آزمایش .که 50*60تومن واسمون خرج برداشت(من فک میکردم رایگانه ولی نبود) مدارکو همراه با جواب ازمایشات بردم شعبه 2 تامین اجتماعی.کارمنده گفت برو بعد 2هفته دیگه بهت زنگ میزنن.
    الان بعد سه هفته خبری نشده.
    1.اصولا بعد درخواست بیمه مشاغل آزاد چقدر طول میکشه بیمه کنن؟
    2.من بیمه اجباری که تو مغازه بابام میرختم کی ترک کار بزنم؟همون 3آبان ترک کار بزنم؟چون میخام پیوسته باشه بیمه

    فدات.زود جواب بده

    تاریخ درخواست بیمه مشاغل آزاد 3 آبان بود
    سلام
    میخاستم بپرسم جایزه ازدواج به کسی که 20 ماه بیمه داره تعلق میگیره و الان هم اشتغال دارم
    سلام
    میخاستم بپرسم جایزه ازدواج به کسی که 20 ماه بیمه داره تعلق میگیره ( کمتر از دو سال ) و الان هم اشتغال دارم
    باسلام
    من کارمند یک اتحادیه هستم. حقوقم براساس اداره کار میگیرم. برای 6ماه اول سال 902000تومان پرداخت میشد اما توی مطالب بالا خوندم که باید 950000تومان باشه. کدوم مبلغ درسته؟
    با عرض سلام
    اگر فردی بیمه مشاغل ازاد با نرخ 14% به مدت 3 سال باشه ایا الان میتونه به 18% تغیر بده مشکلی پیش نمیاد.
    ممنون از وقتی که میگزارید.
    سلام.ممنون از راهنمایی تون.دو سوال دارم.
    1 بیمه مشاغل آزاد محدودیت سنی داره؟یعنی برای بچه کوچک میشه مشاغل آزاد رد کرد؟
    2 کسی ک تو 50 سالگی بیست سال سابقه داشته باشه و از 50 تا 60 سالگی حق بیمه پرداخت نکته تو 60 سالگی با 20 سال سابقه میتونه خودشو بازنشست کنه؟
    حالا اگه همین فرد از 50 تا 60 سالگی هم بیمه پرداخت میکرد در مجموع این فرد تو 60 سالگی با در نظر گرفتن هردو شرایط چ فرقی در دریافت حقوق بازنشستگیش داره؟آیا این دو باهم مساوی اند؟
    سلام مجدد.یه سوالم رو فراموشکردم.
    اگر در یک کارگاه خانوادگی مشتمل بر پدر کارفرما و تنها یک پسر کارمند،از روی نا آگاهی از عدم تعلق بیمه بیکاری، 3 درصد بیکاری ها رو پرداخت کرده باشند،این مبالغ پرداخت شده در سنوات گذشته قابل برگشت میباشد؟
    من تمام سوال جواب های بالا رو خوندم.یعنی فقط میتونم بگم نفست حقه.خدا بیامرزه امواتت رو که مردم رو راهنمایی میکنی.آدم دل بزرگی هستی که انقدر وقت گذاشتی برای مردم.
    سلام.بمن خلاصه زنگیدن رفتم شعبه بیمه ...خلاصه سرتو بدرد نیارم.من مشاغل 18درصد میخاستم.ولی گفتن نمیشه با حداقل حقوق واریز کنی چون 4ماه بیمه اجباری داری و در اون 338400ریال هست باید برمبنای اون بدی.من قبلا تو لوازم یدکی بابام کارگر ساده بودم.و دستمزد روزانه ام طبق لیست کارگاهای لوازم یدکی حداقلش338400ریال بود.منم دیدم چون باید ماهیانه مبلغ بیشتری پرداخت کنم و 338400ریال با 18 درصد زیاده. گفتم 14درصد کردن و با ناراحتی 338400ریال 14درصد قرارداد بستیم:-(خدا لعنتشون کنه


    میخاستم ببینم این چه نوع قانونی هست.چرا منو باحداقل دستمزد 27هزار حساب نکردن؟و گفتن چون 4ماه سابقه بیمه اجباری 338400ریالی داری باید مشاغل ازادتم با همون338400ریال حساب بشه؟من میتونم شکایتی کنم؟
    با سلام و احترام
    راسش من راجبه بیمه و تعرفه شغلی که دارم تو نت زیاد گشتم اما اطلاعاتی پیدا نکردم ممنون میشم اگه شما راهنماییم کنین.
    من مدته 9ماهه که تو دفتر نمایندگی بیمه ایران کار میکنم اما رییسم هنو بیمم نکرده میخوام راجبش بخونم و بعد باهاش حرف بزنم.
    ساعت کاری من 6ساعت شیفت صبحه و حقوقم 350 هزار تومنه بااین حساب مبلغه حق بیمه ای که باید برام بریزه چقدر میشه؟؟؟؟
  • حسین همدان
  • با عرض سلام و ارزوی توفیق و تشکر از مطالب مفید شما
    بنده 47 ساله و دارای 4 سال سابقه بیمه اجباری و بعد 23 سال بیمه اختیاری هستم که فعلا هر ماهی 218 هزار تومان می پردازم با توجه به اینکه حدود سه سال دیگر تا اتمام 30 سال دارم چطور می توانم دریافتی بازنشستگی خود را دراین سه سال به حداکثر برسانم ؟ ایا تغییر شغل به رانندگی یا امثالهم معقول است یا فقط به افزایش ده درصدی حق بیمه اکتفا کنم ؟ ممنون از توجه شما
    سلام.من 29 سالم.یک سال بیمه تامین اجتماعی دارم و الان بیکارم.اگر بخواهم خودم را بیمه کنم چقدر در ماه باید پرداخت کنم..ک دفترچه درمانی هم داشته باشم و در چند سالگی میتونم بازنشستگی بگیرم
    سلام من حدود 6 سال است که برای یک شخص کشاورزی می کنم حقوق هم 700 هزار تومان است . تا الان هر چقدر گفتم من را بیمه کند بیمه نکرده . چه کاری می توانم انجام بدهم تا بیمه شوم . هیچ مدرکی هم ندارم . حقوق هم را بعضی اوقات کارت به کارت می کنه .
    با سلام و تشکر.
    میشه لطفا بفرمایید حداقل حقوق بازنشستگی بعد از 30 سال در بیمه آزاد چند تومان هستش؟ با تشکر.
    با سلام
    شوهرم بیمه اجباری تامین اجتماعی هست و من تحت بیمه ایشون دفترچه درمانی دارم.
    الان من میخاهم جداگانه بیمه مشاغل آزاد 12%بشم.آیا میتونم همچنان از دفترچه درمانیم استفاده کنم
    با تشکر
    با سلام و تشکر از شما
    من اگه خودم رو بیمه مشاغل آزاد کنم و ،اگه پنج سال مانده به بازنشستگیم ،وضعیت خود را بیمه اختیاری تغییر دهم،آیا بعد از بازنشستگی دفترچه بیمه به اینجانب و افراد تحت تکفلم تعلق میگیرد؟ با سپاس فراوان
    باسلام. 1. بنده از خدمت سربازی معاف شدم و قبل از معافیتم بیمه برام رد شده. آیا الان میتونم بیمه مدت زمان دوره خدمت سربازی رو بخرم؟ 2. من یه تولیدی اسفنج دارم. میخواستم بدونم درصدِ حق بیمه این شغلم چقدره؟ ممنون
  • کوهی کوهی
  • سلام برای بیمه اختیاری باید به شعبه بیمه ای که بیمه برام رد میکرده برم یا شعبه نزدیک منزل میشه به شعبه نزدیک متزل مراجعه کرد
    سلام من در حال حاضر مشغول به کار هستم اما کارفرمام به جای اینکه طبق قانون کار از من حق بیمه کم کنه ماهیانه 200 هزار تومن کم میکنه از همکارامم همین اندازه. اگه برم به شعبه بیمه تامین اجتماعی نزدیک محل سکونتم بگم پیگیری میکنن؟
    از طرفی هم کار لازمم میترسم تو این بیکاری اینم از دست بدم :( :(:(
    سلام وقتتون بخیر من مدتیه بیمه حرف ومشاغل آزاد دارم .امسال ماهی تقریبا 97 هزار تومان بدون دفترچه،امروز که قبض گرفتم روی برگه نرخ 12٪ خورده،از اونجایی که توصیه شما برای سایر خانم های دارای فرزند،نرخ 18٪ بوده میخوام بدونم با این قرارداد،اگر فوت اتفاق بیافته فرزندم میتونه از مستمری بنده استفاده کنه یا باید نوع قرارداد رو تغییر بدم؟ممنونم
    با سلام
    من حدود 10 سال است در سازمان دولتی صدا و سیما مشغول کار هستم که از سال 91 مارو به صورت بیمه حرف و مشاغل آزاد بیمه کردند و درصد زیادی از حق بیمه را از حقوقمان کسر میکنند
    سوال بنده این است آیا امکان شکایت از این سازمان برای اینکه تا به حال ما را بیمه اجباری نکردند وجود دارد ؟
    و در صورتی که روزی ما را بیمه اجباری کنند این سوابق بیمه حرف و مشاغل آزاد محاسبه می شود در سوابق بیمه ای ؟
    آیا اقدامی از طریق بیمه میشود برای اینکه بیمه مان اجباری شود انجام داد ؟
    سلام
    من ۳۸ سالمه و ۱۶ سال هم سابقه بیمه دارم . از ابتدای مهد امسال از محل کارم استعفا داده و بیرون امدم و بعلت استعفا نیز بیمه بیکاری ندارم .
    سوال من اینه : برای اینکه بیمه من وقفه بیشتری نیفته چیکار کنم ؟ بیمه اختیاری رو انجام بدم ؟ حداقل ماهی چقدر باید واریز کنم ؟ آیا باید برای همسرم نیز مبلغ واریزی داشته باشم یا خیر ؟
    با ۲۰ سال سابقه بیمه کی میتونم بازنشستگی بگیرم و با چه حقوقی ؟
    سوال آخر : این ۳ ماهی که بیمه نبودم رو میتونم یکجا واریز کنم
    منون از مدیر گروه
    با سلام من پدرم ۵۱ سالشه جانباز ۱۵%هیچ حقوقیم نداره خودشو بیمه ازاد مشاغل کرده ۶سال میتونه با ۱۰سال بازنشست بشه خدمت سربازی حساب میشه تو مشاغل ازاد؟
    باسلام.امروز رفتم برا بیمه اختیاری مشاغل ازاد اقدام کنم با نرخ ۱۸ درصد برام معرفی نامه به پزشک برای انجام معاینات نوشته ایا لازم هست برم معاینه؟درصورتی که من تا اخره برج اسفند سال ۹۴ بیمم رد میشده اجباری از طریق شرکت؟
    باسلام و خسته نباشید ممنون ک جواب تک تک عزیزان را با حوصله میدین.
    من شوهرم سی سالش هست و یک بچه هم دارم و هیچ سابقه بیمه ای تا بحال نداشته العان میخوایم بیمه ای رد کنیم که بازنشستگی داشته باشه ضمن اینکه شوهرم کارت پایان خدمت هم ندارن لطفا راهنماییمون کنین چه بیمه ای رد کنیم که بازنشستگیش مزایاش بهتر باشه و حق ماهانه اش هم کمتر باشه برای پرداخت بیمه
    سلام - ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید
    من 28 ساله هستم و به مدت 2 سال مشغول به کار هستم ولی از طرف محل کار بیمه نیستم
    اگر خودم بخواهم اقدام کنم وخودم را بیمه کنم که هم سابقه کار برای من حساب شود و هم بعد از مزایای بازنشتگی و هم در حال حاضر از مزایای درمانی اسفاده کنم آیا امکان پذیر هست ؟ هزینه ی حق بیمه چقدر خواهد بود ؟
    چه نوع بیمه ای باید اقدام کنم ؟ من متاسفانه اطلاعاتی در این زمینه ندارم و با توجه به سنم نیاز دارم که بیمه ای باشه که سابقه کار هم حساب شود .
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    با سلام وخسته نباشید خدمت شما
    اول اینکه من حدود 5سال بیمه اجباری دارم حالا با شرکتی که کار میکنم میگه اگه میخای بیمه شی باید خودت هزینش رو ماهانه بدی که 280 میشه بیمه اختیاری رو از شعبه سوال کردم
    گفتن 210 ماهیانه باید پرداخت کنم حالا به نظر شما کدوم رو انتخاب کنم
    دوم چون یکسال هست بیمه ندارم اگه بخام اختیاری بشم واسه دفترچه درمان چه مراحلی داره؟ممنون
  • ایمان اخترکاوان
  • با سلام من مدت 6 سال هست که بیمه تامین اجتماعی دارم و الام مدت 4 سال است که بیماری ام اس گرفته ام وجزو بیماریهای خاص است الان دارم ماهی270هزارتومن پرداخت میکنم وبه دلیل مشگلات مالی وبیماریم این مبلغ برای من دیگه قابل پرداخت نیست ایا تامین اجتماعی گزینه ای برای بیماریهای خاص دارد من بتونم بیمه خود را کمترپرداخت کنم با تشکر
  • رضا رضا پور
  • با سلام من 30 سال دارم 5سال بیمه قالی بافی ریختم الان میخاهم قالی بافی را ولش کنم چه بیمهای خوبه و سابقه ام سر جاش میمونه یا نه
    سلام خسته نباشین
    من یه فروشنده پارچه هستم وحقوقم ماهیانه 800تومن هست البته باروزی 11ساعت
    وبه تازگی بیمه شده ام کرفرما کل هزینه بیمه رو به خودمن داده وباید پرداخت کنم
    حالا میخوام ببینم چنددرصد پول بیمه رو باید من پرداخت کنم وچقدرکارفرما
    ممنونم از راهنماییتون
    سلام وخسته نباشی میخواسم تفاوت نرخ 18 دصدی با 14 و12 دصد چه فرقی داره ایا موقع حقوق کرفتم تفاوت داره یا نه با تشکر از همه شما
    سلام من در حال حاضر 60 سال سن دارم و 25 سال بیمه مشاغل آزاد پرداخت نموده ام آیا میتوانم بازنشست گردم ؟ چند روز حقوق به من تعلق خواهد گرفت ؟ من شغلم سفید کار (گچ کار) بوده ام آیا شغل من جز سخت و زیان آور است و اگر باشذ میتوان با پرداخت شرایط سخت و زیان آور بازنشسته شوم ؟ با تشکر
    باسلام وخسته نباشید . بنده تویه شرکت کارمیکردم دستم رفت زیر دستگاه پرس و ۴تا انگشتم از بند دوم قطع شد آیا برای کار افتادگی اقدام کنم شامل حالم میشود . ومنظور از کار افتادگی جزئی . یا غرامت نقص عضو چیه . ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر
    سلام من سه ساله که دارم بیمه پرداخت میکنم الانم دارم کار میکنم آگه بیمه بیکاری بگیرم ماهی چقدر بهم میدن بعدشم تا چه مدت بهم میدن
    سلام من دوماه هست بیمه اختیاری شدم و الان ام اس گرفتم امکان بازنشستگی دارم ؟
    سلام.
    بنده در حال حاضر داری 25 سال سابقه و 50 سال سن هستم میخواستم ببینم چطور میتونم الان بازنشست بشم.بعضی دوستان میگن بهتره سختی کار رو بخری و به بیمت اضافه کنی خواستم ببینم هزینش چقد میشه و سوال بعدی این که شرایط و هزینه استفاده از قانون نوسازی صنایع چطوره. ممنون اگه جواب بدین
    سلام.من سال89رو کامل بیمه دارم دیگه بیمه نبودم.الان میخوام اقدام کنم برا بیمه.به صورت خصوصی هم کارمیکنم.الان اگه خودم رو بیمه کنم اون یک سال هم جز سابقه حساب میشه یا نه.و سوال دوم اینکه بعد از چند ماه کار کردن بینه بیکاری شاملمون میشه??ممنون از پاسخگویی
    سلام برای بیمه مشاغل ازاد پایان خدمت میخواهد ؟ من قبلا بیمه اجباری داشتم ۴ ماه. شرکت ریخت این چن ماه حساب میشه؟ اگر در دوران مجردی فوت کنم مستمری منو کی میگیره مامانم حقوق داره
    سلام
    بنده مدت 18 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی در یک شرکت را دارم و حالا از انجا خارج شده ام.
    حالا شرکتی رسمی برای خودم تاسیس کرده ام که کارفرما محسوب میشوم و عضو هیت مدیره و مدیر عامل هستم .
    نحوه ادامه بیمه تامین اجتماعی برای بنده چگونه خواهد بود؟
    چگونه میتوانم از بهترین شرایط بیمه استفاده نمایم؟
    با تشکر
    با عرض سلام و خسته نباشید.
    بنده قرارداد پیمانکاری غیر عمرانی به صورت سه ماهه با سازمانی منعقد کردم.قرار شد برای هرماه مبلغ1.500.000هزار تومان.در نظر گرفته شود.اما در قرارداد مبلغ 5.385.000تومان محاسبه شده که گفتن برای مفاصا حساب می باشد.
    حالا رفتم بیمه مبلغ 987.250تومان گفتن واریز کن که در ریز حسابش حق بیمه +بیمه بیکاری+جرائم آمده است.
    سوال های من اینه:
    1- آیا با پرداخت این هزینه برای من بیمه رد میشه؟
    2- حق بیمه بیکاری اینجا چه معنی میده؟
    3- چرا جرائم حساب کردن؟
    4- آیا بنده میتونم دفترچه بگیرم و اگه میدن چند ماهه میدن؟
    5-آیا میتونم مادرم را هم بیمه کنم و دفترچه بگیرم براشون؟
    باتشکر
  • احسان امرایی
  • با سلام
    اگه ممکنه میخواستم بدونم که آیا بیماران خاص اگه بخوان خودشون رو بیمه ی اختیاری کنن،آیا در خصوص پرداخت حق بیمه مشمول تخفیف یا هر نوع امتیازات دیگری خواهند شد یا خیر؟
    یا اینکه اصولا قوانین بیمه ی تامین اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن بیماران خاص ،امتیازاتی رو در نظر گرفته یا خیر؟
    با تشکر
    سلام خسته نباشید من ۲۲ سال دارم و تا پارسال بیمه تامین اجتماعی ا طریق پدرم بودم الان میخواهم خوم خودم را بیمه کنم ازدواج کردم چون قطع شده هزینش چقدر ماهانه و مدارک لازم؟ممنون
    با سلام بنده تا حالا هیچ بیمه ای نبودم . متاهل هستم ولی فرزند ندارم. فقط 2 سال تحت پوشش درمانی بیمه همسرم که تامین اجتماعی بود قرار داشتم. ولی الان خود ایشان تحت پوشش دیگه نیستند. به نظر شما کدام بیمه برای من بهتر است اختیاری یا خانه دار؟(البته من مربی بدنسازی هستم)




    سلام خسته نباشید ممنون که وقت میذارید و سوال هایمان را جواب میدید سپاس. جناب من بیمه خدمات درمانی هستم ک هزینه ای هم نداره اما میخوام بیمه تامین اجتماعی بشم تا هم از مزایای بازنشستگی استفاده کنم و هم خدمات پزشکی ک ارائه میده, بنده شغل ازاد هستم میخواستم ببینم از کدام بیمه استفاده کنم و هزینه ان ماهیانه چقدر است؟ ودر ضمن همسرهم دارم با همسر چقدر میشه هزینه؟؟ تقاضا دارم راهنمایی بفرمایید
    سلام و خسته نباشید
    من 37 سالم است و تا به حال بیمه نبوده ام اگر الان بخواهم بیمه بشم چند سال باید حق بیمه پرداخت کنم تا حقوق بازنشستگی بگیرم و اگر دفترچه بیمه را نخواهم میتوانم از دفترچه بیمه سلامت استفاده کنم
  • غلامحسن کرندی
  • باسلام وخسته نباشید من مدت هفت سال ازطریق کار در کارگاههای مختلف حق بیمه پرداخت کردم سن من شصت سال تمام هست می خواهم باپرداخت کسر بیمه باده سال سابقه خود را بازنشست کنم مرا راهنمایی کنید چه مبلغ باید برای کسری سه سال باید پرداخت کنم
  • امیرخان هاشمی
  • سلام ازچندسالگی میشه بیمه تامین اجتماعی کرد
    سلام خسته نباشید. من تو یک کارگاه صنایع دستی کار میکنم کارفرما برای بیمه شدن من در این برج اقدام کرده ولی نرخ حق بیمه را 30درصد زدن در صورتی که نرخ حق بیمه صنایع دستی 10درصد بوده. از همکارای خودمون هم هستن که کارفرماشان بیمه براشون رد کرده ولی با نرخ همون 10درصد میخواستم ببینم دلیل این تفاوت چی هستش؟ در ضمن فاصله زمانی اقدام کارفرمای من با کارفرمای همکارم 1 ماه میشه
  • مریم محمدی
  • باسلام...من با یک سال سابقه بیمه اجباری حدود هشت ماه بیمه اختیاری شدم.حدود ۲۲۰۰۰۰هزارتومن هزینه بیمه پرداخت میکنم ایا میزان بازنشستگی من همانند بیمه شدگان اجباری میباشد.
    ممنونم
    سلام و با تشکر . خانمی 33 ساله هستم و تا سه سال پیش 14 سال سابقه پرداخت بیمه داشتم و این سه سال چیزی پرداخت نکردم میشه راهنماییم کنید که دوباره چکار کنم که به نفعم باشه و چند سال دیگه باید بیمه پرداخت کنم تا بازنشسته بشم
    26سال سابقه ی کار 83 سال سن چقدره حقوق میگیرم
    سلام ببخشید سنم را اشتباه نوشتم
    26سال سابقه پرداخت بیمه دارم و 53 سال سن اگه بازنشسته شوم چقدر حقوق می گیرم
    سلام من 7 سال سابقه کار دارم اگه بخوام حق بیمه ام رو خودم پرداخت کنم به نظرتون چقدر حقوق بازنشستگی میشه تا 30 هزار تومان میتونم پرداخت کنم ماهانه
    سلام من 7 سال سابقه کار دارم اگه بخوام حق بیمه ام رو خودم پرداخت کنم به نظرتون چقدر حقوق بازنشستگی میشه تا 350 هزار تومان میتونم پرداخت کنم ماهانه
    با سلام و خسته نباشید ...
    من 20 سال سن دارم و در جایی مشغول به کارم ... 6 ماهه که کارفرما بیمه مو رد میکنه ... میخواستم بدونم با توجه به اینکه حقوق روزانه م 33000 تومن هست ...
    1) کارفرما واسه رد کردن بیمه من چقد پرداخت میکنه ؟؟
    2) من اگه بخوام بیمه خودمو رد کنم چقد باید پرداخت کنم ؟؟

    ممنون میشم پاسخ بدید ...
    میخاسم بپرسم حقوقم 700تومنه بخوام بیمه اختیاری بشم چقدر باید ماهانه پرداخت کنم ممنون میشم بگید
  • مهدی بتی اسدی
  • با سلام در پرداخت حق بیمه کارگاه خانوادگی آیا محاسبه مبلغ بن 110000هزار تومانی الزامی است یا خیر ممنون از پاسختان
    اسم من اشتباهی برا بیمه رفته حالا کار فرمای من میخواد ترک کار برا من بگیره هزینش چقدره ؟؟؟؟؟
    ممنون
    با سلام - من خانمی هستم که حدود 14 سال سابقه بیمه دارم ، آیا می تونم خودم رو بیمه اختیاری با نرخ 12 درصد بکنم و با 20 سال سابقه بیمه بازنشسته بشم ؟
    با عرض سلا و خسته نباشید.

    خانمی هستم 30ساله. دو سال سابقه بیمه اجباری تامین اجتماعی را دارم. ولی بیشتر از یکساله که پرداخت بیمه نداشتم.
    امکان بیمه شدنم از طریق شرکتی که باهاشون همکاری دارم هست. ولی بیمه هنوز نشدم.
    الان سوالم اینه که بهتره بیمه کارگری شرکت بشم یا خودم بیمه ازاد بپردازم؟ با توجه به اینکه بیمه کارگری حدود 300 در میاد و بیمه ازاد حدود 100 و هزینه کمتری رو باید بپردازم با بیمه آزاد؟ همچنین با توجه به اینکه بیمه درمانی همسرم هستم نیازی به استفاده از دفترچه ندارم. میشه راهنمایی بفرمایید؟
    پاسخ:
    با سلام
    طبق قانون در صورت اشتغال در کارگاه های شامل قانون کار ، کارفرما موظف به بیمه کردن شما می باشد و نمی توانید بیمه مشاغل آزاد شوید.
    موفق باشید.
    سلام ببخشید من چهار ماه سابقه بیمه دارم شغلم آزاده (خدمات کامپیوتری)دارم متاهل هستم و 28 سالمه میخوام بدونم چه بیمه ای را انتخاب کنم.
    پاسخ:
    با سلام
    میتونید بیمه مشاغل آزاد یا اختیاری را انتخاب کنید. توضیحات بیشتر در وبلاگ موجوده.
    موفق باشید.
    با سلام
    می خواستم بپرسم پرداخت بیمه خوداشتغالی جز سابقه کار مجسوب می شن؟
    برای آزاد کردن مدرک ارشد تعهد 2 سال خدمت دارم که می خواستم بدونم از طریقه بیمه پرداخت بیمه خوداشتغالی میشه مدرک آزاد کرد
    پاسخ:
    با سلام
    خیر . تعهدی که بابت مدرک ارشد دادی جهت خدمت در سازمان های دولتیه نه سابقه بیمه تامین اجتماعی.
    موفق باشید.
    سلام مشکلی برایم پیش امده ممنون میشوم راهمایی نمایید. من حدود 11 سال سابقه بیمه دارم تا تیر 95 در استخدام جایی بود و بیمه ام واریز شد از تیر 95 به عنوان مدیر عامل یک آژانس معرفی شدم که همراه با شرکاء دیگر شروع به کار نمایم اما متاسفانه به علت کارهای اداری میراث و اماکن و غیره زمان اعلام صدور مجوز خیلی طولانی شده است و ما هنوز شروع به کار نکردیم الان چند ماهی میگذرد و هنوز خبری نشده من الان باید چه کار کنم چون هنوز مجوز صادر نشده من نمی توانم کارهای بیمه را انجام دهم و به مامور بیمه اطلاع دهم که جهت بازدید بیاید و خود و کارمندها بیمه شوند نگران این چند ماه هستم اگر باز هم این کار زمان ببرد این چند ماه در سابقه بیمه من گپ می افتد . چه کار می توانم بکنم خیلی نگران هستم ممنون میشوم راهنمایی نمایید.
  • احمد علیزاده
  • باسلام و احترام بنده ۳۰ سال سن دارم ۲ است ببمه اختیاری دارم و عضو بهزیستی هستم ا طریق بهزیستی معرفی شدم نصف بهزیستی و بقیه اش یعنی بیشترشو بنده واریز میکنم ۲ تا سوال داشتم بعد چند سال میتونم بازنشست بشم؟؟ و بهزیستی قسمت بیمه گفتن از ۵ سال شروع میشه و دیگری بنده جون اختیاری هستم و متاهل و یک سال است بیکارم میتوانم بیمه بیکاری بگیرم؟؟
  • سحرنصیری
  • سلام خسته نباشید. من از طرف پدرم بیمه نیروی مسلح هستم ولی شاغلم و تو شرکتی که کار میکنم میخوان منا بیمه کنن آیا بیمه از طرفم پدرم قطع میشه یا میتونم همزمان هر دو را بیمهباشم
    پاسخ:
    با سلام
    در صورتی که شاغل هستید براساس قانون باید از کفالت پدر خارج بشید و دفترچه خودتون را ابطال کنید.
    موفق باشید.
    سلام مرسی از اینکه با حوصله به پیامای کاربران جواب میدین من 26 سالمه و تا الان بیمه نبودم خیلی جاها هم کار کردم اما هیچ جایی بیمه نمیکرده فقط بیمه سلامت دارم الان هم برای مشکل دندان هایم به چندین دکتر مراجعه کردم اما هزینه های خداتومنی میخان که باتوجه به شرایط مالی ضعیفی که داریم نتونستم تو این چند سال تحت درمان باشم و تقریبا 10 ساله که از این مشکل رنج میبرم خیلی جاها هم دفترچه تامین اجتماعی میخان بیکارم هستم منبع درامدی ندارم گاها تایپ انجام میدم میخاستم بدونم بهترین شرایط برای من چیه که هم بعدا بتونم از بیمه بیکاری استفاده کنم هم برای هزینه دندان بتونم کمتر پرداخت کنم ممنون میشم جواب بدین
    پاسخ:
    با سلام
    تا زمانی که جایی اشتغال پیدا نکنید و براتون بیمه رد نشه امکان بهره مندی از بیمه بیکاری وجود نداره. درخصوص دفترچه هم الان مزایای دفترچه درمانی تامین اجتماعی به خصوص برای دندانپزشکی آن چنان زیاد نیست.
    موفق باشید.
    سلام. وقت بخیر، معلم نیروی ازاد مدرسه غیرانتفاعی هستم، با ساعت کار هفتگی 25 ساعت. می خواهم بدانم حق بیمه من ماهیانه چقدر می شود؟
    پاسخ:
    با سلام
    بستگی به روزهای کارکرد داره. اگر شش روز در هفته شاغل باشید حداقل حق بیمه امسال حدود 300 هزار تومان میشه.
    موفق باشید
    سلام. همسر اینجانب قبل از بیماری و زایمان بیمه پرداختی ایشان در محاسبه 3 ماه آخر بابت کمک هزینه بارداری 2 ماه آن حقوق 2 برابر حداقل پرداخت شده و یک ماه یک برابر. آیا در محاسبه پرداخت هزینه اشکالی بر آن بر این اساس وارد است که در 6 ماه قبل از محاسبه 3 ماه آخر حقوق کمتری دریافت کرده باشد. به عبارتی افزایش غیر متعارف حقوق اصلا در این حالت وارد هست.
    ممنون از وقتی که می گ دارید به منطور اطلاع رسانی و جلوگیری از پایمال شدن حقوق کارگران
    پاسخ:
    با سلام
    در این خصوص معمولا بستگی به شعبه و نظر ریاست و مسئول واحد امور فنی بیمه شدگان دارد. ولی در اکثر اوقات در این خصوص سخت گیری به عمل میاد و بررسی بیشتر انجام میشه.
    موفق باشید.
    با سلام
    من در دفتر بیمه کار میکنم و مسئول دفتر از روز ول گفت که منو بیمه نمیکنه الان یک ماهه باردارم میخوام بدونم اگه ایشون الان منو بیمه کنند و حق بیمه رو خودم پرداخت کنم باید چه مبلغی رو بپردازم؟
    پاسخ:
    با سلام
    حداقل حق بیمه امسال حدود 300 هزار تومان است.
    موفق باشید.
  • اصغر رفیعی
  • با سلام..
    بنده ۲۷ سال حق بیمه رد کردم ..میخواستم بدونم آیا میتونم خودمو باز خرید کنم ..۵۰ سال سن دارم .. اگر میتونم باز خرید کنم حقوقم در ماه چقدره؟؟؟؟
    با سپاس فراوان
    پاسخ:
    با سلام
    براساس مقررات فعلی سازمان تامین اجتماعی این امکان وجود نداره و باید حداقل 30 سال سابقه داشته باشید.
    موفق باشید.
    با سلام یه سوال داشتم بازنشستگی با سن 60 سالگی و 20 سال سابقه ایا باید سن 60 سالو تموم کرد تا بازنشسته شود یا نه همون ک ب سن 60 سال رسید بازنشسته میشه بنده متولد فروردین 1336هستم ایا سال 96 یازنشسته میشم یا سال 97؟
    سلام من به صورت ساعتی کار میکنم یجا و قرارشده کارفرما مبلغ نصف یعنی ۱۳۰۰۰۰تومان برام به عنوان بیمه پرداخت کنه.میخاستم بدونم این بیمه هم شامل بیمه بیکاری هست یا نه
  • حامد کیهان
  • سلام
    لطفا نحوه محاسبه بیمه با نرخ 20 % (18%+2%) با حقوق ماهانه 270722 را شرح دهید
    سلام
    خسته نباشید
    ممنون از پاسخ های خوب شما خدا قوت

    من سوال داشتم
    من پنج سال 12 درصد پرداخت کردم
    و حال قصد دارم به 14 یا 18 درصد تغییر بدم
    خواستم ببینم امکان تغییر و یا چنان چیزی هست ؟؟؟
    سلام مجدد
    بنده دارای معلولیت هستم و شغل آزاد
    خواستم بدونم آیا کلیه معلولین با پرداخت 20 سال سابقه 50 سال سن باز نشسته میشن؟؟ ؟

    با چند روز حقوق . مثلا 20 سال بریزیم با 30 روز باز نشسته میشن ؟؟؟
    سلام.آیا کسی که دارای سو سابقه است می تواند خود را بیمه کند؟من در چاپخانه کار میکنم بیمه به من تعلق میگیرد؟
    با سلام یه سوال داشتم بازنشستگی با سن 60 سالگی و 20 سال سابقه ایا باید سن 60 سالو تموم کرد تا بازنشسته شود یا نه همون ک ب سن 60 سال رسید بازنشسته میشه بنده متولد فروردین 1336هستم ایا سال 96 یازنشسته میشم یا سال 97؟


    باسلام و عرض خسته نباشید.خانمِ بنده بعد از دو ماه فعالیت در مهد کودک قرار است بیمه شود.حال سوال بنده اینست که چه نوع بیمه ای حق ایشان است و میزان پرداختی ماهانه چقدر باید باشد؟
    باتشکر از وقتی که برای جوابگویی میگذارید.
    سلام بنده 28 سالمه و تقریبا 8ماه سابقه بیمه دارم از طریق کارفرما الان باردار شدم و دیگه نمیتونم سرکار بیام ولی مایلم بیمه زنان خاندار باشم آیا میتونم از مزایا حقوق در دوران بارداری و زایمان استفاده کنم؟ ممنون میشم پاسخگو باشید
  • جواربیکدلی
  • سلام من کارگربستنی فروشی هستم ایانرخ بیمه ی ما۳۳۲۵۰۰هزارریال هستش
    سلام ایا به بیمه 12 درصد مشاغل ازاد ، هدیه ازدواج تعلق میگیره؟؟؟پاداش ازدواج
    سلام
    خسته نباشید
    سن بازنشستگی زنان خانه دار چند سال است؟نرخ حق بیمه زنان خانه دارد چقدر است؟
    خدا نکرده در صورت فوت مستمری برای فرزندمان تعلق می گیرد؟
    ممنون
    سلام خسته نباشید من 26 سالمه و مجردم 1-فرق بیمه اختیاری و مشاغل ازاد در هنگامه بازنشستگی در چیه حقوقشون حتی از حقوق قانون کار در هنگام بازنشستگی کمتره؟ 2-من الان جایی مشغول نیستم و مغازه ندارم چطوری میتونم مشاغل آزاد بیمه کنم مثل اینکه باید جواز کسبی چیزی داشته باشم درسته؟چیکار کنم؟ اختیاری هم که خیلی گرونه 3-من قبلا بیمه بودم جایی که کار میکردم اومدم بیرون قطع شد بیمم الان بخوام خودم رو بیمه کنم دوباره باید برم آزمایش بدم؟
    سلام خسته نبتشید همسر من 5سال بیمه نیروخای مسلح داشته و الان از کارش درامدهو شغل ازاد داره واسه بیمه شدن گفتن برای این ک این 5سال بیمه به تامین اجتماعی اضافه بشه باید مبلغی زیاد بپردازیم میخواستم ببینم چه جوریه
    بعد الان که میخوایم بیمه تامین اجتماع بشیم از کدوم نوع بیمه استفده کنیم شوهرم اپاراتی داره
    سلام من ۳۳سال سن دارم داری دو فرزند خانم هم معلم هس حق بیمه خودم دو فرزندم جند میشه ماهیانه بیمه خویش فرما
    سلام حق بیمه کارگر شالیکوبی چقدر میشود؟
    با سلام
    من قبلا حدود 6 ماه بیمه مشاغل آزاد داشتم الان بعد از ی مدت قصد ادامه پرداخت دارم. باید چ کاری انجام دهم ؟
    سلام وقت بخیر من 3ماه رفتم شرکتی هنوز بیمه ام نکرده بعد سه ماه رفته بیمه کنه میگه بیمه داری باید قطع بشه و بعدش گفته این برج هم برات بیمه رد نمیکنم از برج بعدی من چکار کنم یعنی چهار ماه بدونه بیمه هستم.
    باسلام. ممنون بابت راهنمایی های مفیدی که ارائه می دهید. من دو ماه بیمه اجباری دارم و الان بنا به دلایلی سرکار نمیرم. اما در منزل کار ترجمه انجام میدم و همینطور تدریس. متاهل هستم و فرزندی ندارم. میشه راهنمایی ام کنید چه بیمه ای استفاده کنم؟ مشاغل آزاد یا خویش فرما؟ و کدام بهتر است؟ دفترچه بیمه هم داشته باشم؟ ممنوم از توضیحات شما
    باسلام و خسته نباشید
    اینجانب 34 ساله با 16 سال سابقه و بیمه دارم.بدلیل عدم نیاز شرکت سه سال بیمه بیکاری تعلق می گیرد .می خواهم بدانم که بعد از گرفتن بیمه بیکاری برای سال های باقیمانده تا بازنشستگی برای ادامه واریز بیمه چه اقدامی باید انجام دهم .البته می خواهم حقوق بازنشستگیم کم نباشد و ماهیانه چه مبلغی باید واریز نمایم.باسپاس
    با سلام و خسته نباشید
    من از سال 91 تا 93 دقیقا دو سال شاغل بودم و حق بیمه اجباری پرداخت کرده ام آیا می شود امسال یعنی انتهای 95 بیمه بیکاری را پیگیری و دریافت کنم؟؟
    با سلام
    چن ماه پیش برای خرید حق بیمه سربازی مراجعه کردم به شعبه تامین اجتماعی، برام تقسط شد که ماه اسفند اولین قسطشو به شکب اینترنتی از طریق سامانه بانک رفاه پرداخت کردم ولی در بخش سوابق بیمه تامین اجتماعی نمایش داده نشده..برای اطمینان از واریزش چیکار بایست کنم؟
    البته شعبه بهم گفتن باید پس از پرداخت تمام اقساط باید شعبه مراجعه کنی.
    باسلام وخسته نباشید
    من وهمسرم هیچکدام سابقه بیمه نداریم همسرم مغازه موادغذایی دارن وخودم پاره وقت حسابداری انجام میدم
    بنظرشمابهترین بیمه برای همسرم چه بیمه ای؟
    وایاخودم میتونم بیمه زنان خانه داراقدام کنم وایا اصلا خوب هست این نوع بیمه که اقدام کنم؟
    بانهایت تشکر
    سلام.خسته نباشید.من متولده72هستم.متهل.میخاستم بدونم.اگه کارفرمام بخاد بیمم کنه در ماه چقدر باید واریز کنه.حقه بیمه من چقدره یه توضیح کامل بدبد اگه میشه.با تشکر
    باسلام و تشکر فراوان از شما من 9سال سابقه در شرکتی داشتم الانم بیکار شدم بیمه تامین اجتماعی هم قطع شده و احتمال داره تا 6ماه اینده مشغول به کار شوم و همچنین دفترچه بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح از طریق پدرم استفاده میکنم به نظر شما این مدت برای اینکه بیمه بازنشستگی رد بشه چه نوع بیمه ایی استفاده کنم
    سلام ممنون از پاسخگوییتان
    1-بنده می خواهم بیمه آزاد رد کنم آیا مرخصی زایمان جز این نوع بیمه میشود؟چند ماه؟چقدر؟ بعد از زایمان هم باید ادامه بیمه آزاد را بدهم؟
    2-الان در شرکتی بیمه اجباری 6ماه دارم اما تازمان زایمانم از این شرکت استعفا می دهم، چگونه می توانم از مرخصی زایمان استفاده کنم؟میخواهم از حداکثر نرخ استفاده کنم؟
    3-آیا حداقل بیمه بایید برای مرخصی زایمان 2 سال باشد؟ من 9 ماه بیمه تامین اجتماعی دارم
    سلام وقت بخیر من چند تاسوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    من 14 سال سابقه بیمه اجباری دارم و الان به دلیل زایمان درمرخصی هستم
    1 من قیل از زایمان حدود 70 روز مرخصی استعلاجی از دکتر گرفتم که کمیسون پزشکی 45 روز اول رو قبول کرد و تا روز زایمانم 25 روز فاصله افتاد باید این فاصله رو چیکار کنم
    2 میخوام بعد مرخصی زایمانم خودم بیمه را پرداخت کنم و سرکار نرم ایا مرخصی زایمان بهم تعلق میگیره یا باید بازگشت به کار داشته باشم
    3 شما برای بیمه بعد از ترک کار چی پیشنهاد میکنید میخوام دخترم هم تحت تکفل خوذم باشه
    4 ایا این قانون که خانمها با 20 سال سابقه بازنشسته میشن با 20 روز حقوق شامل من هم در اینده میشه من الان 33 سال سن دارم
    از پاسخگویی شما متشکرم
    سلام خسته نباشید
    مبنای سن بازنشتگی بیمه شدگان چقدر و با چند سال حق پرداخت بیمه می باشد
    سلام.دو.سال.است.بیمه.18.درصد.در.اثر.برخورد.با.زمین.دستم.جا.در.رفت.تکلیف.چیست
    سلام.آیا.این.نوع.بیمه.ها.پوشش.دارند.مثلا.پا.شکستگی
    با سلام
    آیا راهی وجود داره که حق بیمه ای که در بعضی از ماهها در سالهای گذشته پرداخت نکرده ایم را اکنون به نرخ روز پرداخت کنیم تا اونها هم به سوابقمون اضافه بشه.
    مثلا در سال 91و93 چندین ماه رو در شرکتی که کار میکردم لیست بیمه رد نکرده بودند.
    الان بیمه مشاغل آزاد هستم12درصدی-مجرد- دفترچه درمانی بیمه سلامت دارم.

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    باسلام .لطفا در مورد گردش حساب سالیانه سرانه درمان توضیحاتی دهید که چرا باید ما که هر ماه سرانه درمان پرداخت میکنیم اول هر سال هم مبلغی را به عنوان گردش حساب سرانه درمان پرداخت نماییم.....با تشکر
    سلام/من دانشجوی ۲۰ ساله هستم/می خواستم ببینم من هم می تونم بیمه پرداخت کنم؟میشه لطفا توضیح بدید کدوم نوع رو می تونم پرداخت کنم ؟یا اصلا چه فرقی دارند؟چقدر هزینه باید حدود پرداخت کنم.میشه لطفا بگید هرچی سایت رفتم دقیق متوجه نشدم
    باسلام و درود
    تروخدا کمکم کنید خیلی گیج شدم ممنون میشم منو از این ابهامات در بیارین
    من امسال وارد ۲۰ سالگی شدم و میخوام بیمه بشم بنظر شما کدام یک از بیمه هارو برای من پیشنهاد میدین
    درضمن اینم بگم من در یک واحد صنفی کوچک خار بار فروشی کار میکنم و صاحب کارم پدرم هستش
    میخواستم ببینم میشه ایشون به عنوان کار فرما بیمه منو بریزن؟!.؟؟؟؟
    و این که بیمه اجباریو بریزن بهتره یا چیز دیگه؟
    من مشکل اصلیم تو آیندست این که بتونم اگر از این کار بیرون اومدم از این بیمه استفاده کنم و با بیمه های دیگری که از کارهای دیگه بدست میاد ادغام کنم و جمعشون کنم.
    ببخشید طولانی شد ترو خدا ممنون میشم سریع پاسخ بدین
    با سلام
    اگه ممکنه میخواستم بدونم که آیا بیماران خاص اگه بخوان خودشون رو بیمه ی اختیاری کنن،آیا در خصوص پرداخت حق بیمه مشمول تخفیف یا هر نوع امتیازات دیگری خواهند شد یا خیر؟
    یا اینکه اصولا قوانین بیمه ی تامین اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن بیماران خاص ،امتیازاتی رو در نظر گرفته یا خیر؟
    با تشکر
    باسلام و تشکر فراوان در خصوص جوابدهی به سوالات که خدایش بی نظیره.
    من متولد سال۷۲ هستم و تا کنون حق بیمه ای پرداخت نکرده ام و در شغل آزاد و ساختمان فعالیت می نمایم،از انجا که مطلع هستید بیمه مشاغل ساختمانی بندرت و در حال حاضر غیر ممکن میباشد ؛
    ۱-آیا بنده حق بیمه آزاد پرداخت نمایم بهتر است یا اختیاری؟
    ۲-مبلغ حق بیمه چقدر میشود و مدت پرداخت تا بازنشستگی رونیز بیان کنید؟
    ۲-آیاسربازی هم جزء سنوات بیمه ای محسوب میشود؟شرایط پیوست آن به بیمه را نیز تشریح کنید.

    سلام من در دانشگاه به صورت حق التدریس تدریس میکنم و بالاجبار برام بیمه رد میکنن ولی به تعداد روزهای تدریس مثلا 4 روز در ماه میخواستم بدونم آیا من میتونم خودم بیمه آزاد بشم و این دو بیمه تداخلی باهم ندارن؟ممنون
  • نازنین هاشمی
  • سلام
    خسته نباشید، ممنون از پاسخگوییتون

    میخواستم بپرسم بنظرتون بیمه عمر بهتر و مطمئن تره یا بیمه مشاغل آزاد تأمین اجتماعی؟
    اینجور که من تحقیق کردم بیمه تأمین اجتماعی بهتره چرا که یه بازنشستگی منطقی به آدم می ده اما بیمه عمر همگام با تورم پیش نمیره و بدرد کشور ما زیاد نمیخوره.
    نظر شما چیه؟
    سلام بنده کار آزاد دارم و می خوام حقوق بازنشستگی بیشتری داشته باشم،میشه حق بیمه تامین اجتماعی بیشتری پرداخت کنم که حقوق بازنشستگی بیشتری داشته باشم؟
    با تشکر
    با سلام خانومی که 55 سال سن دارد و 16 سال سابقه بیمه مشاغل لزاد داشته باشد اگر درخواست باز نشستگی کند هر ماه چه مبلغی رو به عنوان حقوق دریافت خواهد کرد
    با سلام...‌
    من سال ۹۵بیمه کردم ((زنان خانه دار))با نرخ ۱۲٪ ک ماهی ۱۰۰/۰۰۰ پرداخت میکردم،ک سه ماهش میشد ۲۹۲/۰۰۰
    حالا امسال رفتم فیش سه ماهه اولو بگیرم شده ۳۴۹/۰۰۰چرا اخه؟چطوری حساب کردن؟
    این ک شد ۱۵٪!!!!!!
    سلام عزیز کجایی؟ ازت خبری نیست ؟
    سلام
    من برای سابقه کاری می خواستم بدونم، می توان از طریق حرف و مشاغل آزاد اقدام کرد؟
    من مهندس عمران هستم و پروانه نظارت نظام مهندسی دارم. تا الان جایی بیمه برام رد نشده است
    ممنون میشم منو راهنمایی بفرمایید
    سلام من مادرم 49 سالشه آیا راهی هست که بتونه بیمه ی زنان خانه دار بشه؟ حاضریم دو برابر یا چند برابر واریز کنیم فیش هاشو. اما سایت تامین اجتماعی رو که خوندم نوشته برای خانم ها 45 سال.
    خیلی برام مهمه لطفا جوابمو بدید
    سلام من متولد 1365 هستم و الان نزدیک 7 سال سابقه بیمه اختیاری دارم .خودم دفتر مهندسی ساختمان دارم.هزینه بیمه اختیاری برام زیاده-نیاز به سابقه بیمه کارگاهی دارم برای شرکتم-ممکنه راهنمایی کنید
    سلام
    من ۲۱ سال دارم، دانشجوام و خدمت سربازی نرفته ام. در مغازه ای مشغول به کار نیز هستم. مبلغ بیمه بازنشستگی که باید پرداخت کنم جقدر است؟
    با سلام الان بیمه مشاغل ازاد باید ماهی چقدر برداخت کنم .بعد چقدر حقوقش میشه
    سلام

    من خانمی 35 ساله هستم با 14 سال سابقه بیمه
    اگر بخواهم بقیه بیمه را تا موعد بازنشستگی واریز کنم
    حدودا ماهی چقدر باید هزینه کنم ؟
  • امیر حسین محبیان
  • من بیمه مشاغل آزاد از طریق صندوق هنرمندان هستم ، پرداخت حق بیمه من در سن 60 سالگی 17 سال می شود ، برای اینکه سقف کامل بازنشستگی را بگیرم آیا می توانم تا سن 63 سالگی حق بیمه را پرداخت کنم و در این حالت 30 روز کامل برای بازنشستگی دریافت خوتهم کرد ؟
    با سلام، من مدرس زبان هستم و حقوق ثابتی ندارم، بسته به میزان کلاس هایی که دارم دریافتیم متغیر هستش، حتی ممکنه یک ماه کلا حقوق نداشته باشم! اینطور که من متوجه شدم بیمه خویش فرما شامل من نمیشه و باید بیمه اختیاری بشم اما 26% سنگینه برام. پیشنهاد شما چیه؟
    با سلام
    اگر ممکنه لطف کنید مبلغ حق بیمه زنان خانه دار را در سال 96 رو بگید. و بگید چند ساله بازنشسته میشیم؟؟
    با تشکر
  • مرتضی بهنامی
  • سلام
    حق بیمه اختیاری و حق بیمه مشاغل آزاد برای سال 96 چقدر شده؟
    سلام خسته نباشید.ممنون که لطف میکنین سوالات را جواب میدهید سوالی داشتم از خدمتتون که با چه فرمولی حق بیمه از بیمه شده تامین اجتماعی حساب شده وکسر میشود
    سلام خسته نباشید. اینجانب با ده سال حق بیمه رانندگی درون شهری و60 سال سن میتونم تقاضای بازنشتگی کنم ممنون میشم لطف کنید جواب دهید
    سلام من قبلا جایی کار کردم و بیمه بودم الان بیکارم و میخوام بیممو خودم رد کنم چیکار باید بکنم و ماهیانه چقدر باید واریز کنم
    با سلام و ممنون بابت پاسخگویی خوبتون.میخواستم بدونم من میخوام بیمه زنان خانه دار که جز مشاغل آزاد میشه برای خودم رد کنم.2 تا سوال
    1.همسرم بیمه درمانی تامین اجتماعی داره که من تحت پوشش هستم پس میتونم دیگه برای دفترچه درمانی اقدام نکنم؟
    2.میتونم چند سال اول با نرخ 12 درصد یا 14 درصد پرداخت کنم و بعدش به نرخ 18 درصد تغییرش بدم؟میخوام بدونم حتما امکان تغییر بین درصدهای پرداخت حق بیمه خانه داری در هرسال وجود داره یا همون که از اول انتخاب کردم و پرداخت کردم(مثلا 12 درصد) رو باید ادامه بدم؟
    با سلام و خسته نباشید
    بنده ٢٨ سال دارم و تازه متاهل شدم و شغلم آزاده و درامد پایینی دارم
    آیا میتوانم ٢٥ سال بیمه مشاغل آزاد ١٢ درصد رد بکنم و از بیمه سلامت برای خدمات درمانی استفاده کنم و در پنج سال آخر بیمه اختیاری بشوم و حداکثر حقوق رو بپردازم که از حداکثر حقوق بازنشستگی برخوردار شوم؟
    با سلام آیا بیمه مشاغل آزاد با ماهی صد هزار تومان سابقه کار هم محسوب میشه ؟
    با سلام
    من یک خانم متاهل هستم و میخواهم خودم رو بیمه (ازاد یا خانه داری تامین اجتماعی) کنم. حالا سوالم اینه که اگر من فوت بشم. بیمه به شوهر یا فرزندم تعلق میگیرد؟
    باسلام
    من سال95برایه شرکتی کارکردم ط.ق قراردادباید بیمه روردمیکردن.ولی دی ماه گفتن نیام.بعدکه سوابقمودرآوردم دیدم سه ماهه بیمه رد نکردن.من الان باید چیکارکنم.اونا میگن بیمه طبق ماده80بوده.طبق ماده80بیمه ،30درصدکل حق بیمه چقدرمیشه
    سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم بیمه مشاغل آزاد ۳۰ سال پرداخت بیمه و ۵۰ سال و یا ۲۰ سال پرداخت بیمه ۶۰ سال برای خانم و آقا یکسان هست؟
    و اینکه من پدرم باز نشسته هستند و من از طریق ایشان دفترچه تامین اجتماعی گرفتم اگر بیمه مشاغل آزاد بشم می تونم از دفترچه ام استفاده کنم .من مجردم و ۳۳ سالمه.
    با سلام و خسته نباشید من دانشجو رشته بیمه هستم میخواستم بیمه خویش فرما برا خودم تهیه کنم ولی مشغول ب مشاغل ازاد نیستم میخواستم بدونم میتونم بیمه خویش فرما برای خودم در طی دوران دانشجویی و خدمتم بدون اشتغال تهیه کنم پرداخت حق بیمه برام مشکلی نیست توانشو دارم
    سلام . من میخوام توی یک مغازه لاستیک فروشی کار کنم. تاحالا بیمه نشدم . صاحب کارم باید برای حق بیمه من ماهی چقدر پرداخت کند؟؟
  • لیلا رحمانی
  • سلام
    من از سال86 در آموزشگاه آزاد کار کردم ولیتوافقی هیچ بیمه ای رو ÷رداخت نکردمتا سال 91مدیر بودم
    الان میخوام اون 6 سال و خودم خریداری کنم و مسئول آموزشگاه هم توافق کرده و سازمان فنی و حرفه ای هم تاییدیه رو بهم داده
    ولی بیمه تامین اجتماعی میگه فیش حقوق و لیست حضور غیاب میخواد
    من خودم اینها رو دارم بزارم مشکلی نداره بیمه برام رد میکنن من خودم همه رو پرداخت میکنم
    بعد بیمه سال 91 تا 96 رو بیمه خانه داری پرداخت کنم
    بعد از امسال بیمه رو ادامه بدم
    ممکنه؟
    سلام بنده 52 ساله و خانه دار هستم تا حالا فقط چهار سال بیمه ایرانیان بودم و سه ساله بیمه سلامت هستم اگه بخوام از الان بیمه تأمین اجتماعی بشم چکار باید بکنم ممنون میشم پاسخ بدید متشکرم.
    سلام پسرم دانشجو است تحت تکفل منه می خوام برا بانشستگی بیمش کنم چه جوری بیمه کنم که حق بیمه کم پرداخت کنم سوال دوم ایا بعدا که بره سرکار این پرداختی بیمه جزو سابقه بازنشتگی حساب میشه ظاهرا دو سال اخر مبنای سقف حقوق بازنشتسگیه
    باسلام
    ممنون میشم اگر پاسخ بدین
    من ۷ سال سابقه بیمه اجباری دارم و الان دیگه شاغل نیستم و می خواستم تحت پوشش بیمه ای باشم که هزینه های بارداری رو شامل بشه.
    می خواستم بدونم اگر بیمه اختیاری رو انتخاب کنم خود بیمه تامین اجتماعی در شعب بیمه تکمیلی دارن یا باید از بیمه های دیگر استفاده کنم مثل سامان؟ و یا اصلا با بیمه اختیاری میشه بیمه تکمیلی انجام داد؟
    سلام من ۷۴ سال دارم و از کارافتاده ام و ۲ سال هم سابقه دارم و از مشمول بیمه کشاورزی هستم.
    حالا باید چقدر و چطور پرداخت کنم که بازنشسته بشم؟؟
    با سلام و خسته نباشید
    من 5 سال افسر پیمانی نیرو انتظامی بودم .و 5 سال بیمه نیروهای مسلح بودم.سال 91 با اتمام 5 سال پیمانی امدم بیرون.تا الان هم دنبال بیمه نرفتم.میخام بیمه مشاغل ازاد 18درصد کنم.چند تا سوال دارم

    1.اگه امسال اقدام کنم چقدر باد مابه التفاوت برا 5 سال دارم؟
    2.من 10 ماه هم سربازی دارم.میشه اونم اقدام کرد؟
    3.ماهانه حق بیمه من چقدر میشه؟
    ممنون
    سلام ...همسرم ۳۴ ساله هستن ولی تا حالا بیمه نبودن ...
    به نظر شما بیمه مشاغل آزاد خوبه ؟
    آخه همه میگن اختیاری خیلی خوبه ، همه چیز رو تحت پوشش میده حتی عمل های سنگین رو ، ولی مشاغل آزاد چطوره ؟ دفترچه نداره باید چکار کنیم ؟ اینجوری بی فایده نمیشه ، اگر بریم دکتر بدون دفترچه آخه ؟
    هزینه ها و آزمایش های زایمان هم تحت پوشش قرارمیده ؟
    ممنون میشم جواب بدید ...
    متشکر از شما
    با سلام یه تازگی یه مغازه زدم میخواستم بدونم چقدر بیمه باید بریزم ؟
    با سلام می خواستم بدونم دختری که شاغل شده و لی تکلیفش هنوز معلوم نیست و قرار نیست بیمه شود آیا می تونه از بیمه پدرش استفاده کنه
    سلام
    آخرین پرداخت حق بیمه من مربوط به برج ۸ سال گذشته می باشد و پس از آن تا به حال برگه پرداخت نگرفتم و سایت بیمه هم ارجاع میده به شعبه مربوطه و میگوید که قادر به در یافت برگه پرداخت نمیباشید آیا میتوانم برگه پرداخت ماه های عقب افتاده(۹،۱۰و...) را بگیرم یا تنها راه موجود عقد قرارداد مجدد با بیمه می باشد؟
    با سلام و احترام

    بنده مدرس زبان انگلیسی هستم ک بصورت قراردادی در اموزشگاه های زبان مشغول هستم.
    بنده ب مدت چهار سال و هفت ماه در یک اموزشگاه مشغول به کار بودم که هیچ بیمه ای هم از طرف کارفرما نداشته ام.

    چندتن از همکاران بنده شکایت کرده و حق بیمه و سنوات و عیدی خود را از طریق شکایت گرفته اند،اما این دوستان مشغول به کار در اموزشگاه بوده اند و همزمان شکایت کرده اند .
    الان حدود 10ماه است ک بنده از اموزشگاه مذکور قطع همکاری کرده ام،ایا بنده میتوانم برای بیمه خود الان اقدام کنم؟؟؟
    باتوجه ب اینکه مدرسان، دفتر حضورغیاب امضا میکرده ایم که فکر میکنم از طرف اموزش پرورش بوده است،و از این مدت ک مشغول ب کار بوده ام حدودا دوسال و چند ماه حقوق ب حسابمان واریز میشد و مابقی که مربوط ب سال 91،92 و نیمی از 93میباشد به صورت نقدی ب ما پرداخت میشد!

    پیشاپیش بسیار سپاسگذارم
    سلام بنده چند سال پیش بعداز خدمت سربازی در یک کارگاه مشغول کار شدم ک بعد از 10 روز دوچار نقص عضو شدم بخاطر سابقه کم از کار افتادگی جزعی دریافت کردم ولی بهم دفترچه ای تعلق نگرفت
    ایا واقعا مشمول دفترچه تامین اجتماعی نمیشدم بخاطر سابقه کم وبعد اینکه چه کاری بابد برای داشتن دفترچه انجام بدم

    ممنون از توجهتون
    سلام وقتتون بخیر . بنده میخواستم خودم رو بیمه کنم کارم نصب دوربین هستش که یدونه وانت بار برای وسایل کارم دارم آیا بیمه رانندگان بهتره یا مشاغل آزاد ؟ برای بیمه رانندگان وانت بار باید عضو اتحادیه بشم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    سلام من 16سال کار سخت و زیان اورکار کردم الان بیرونم کرده می خوام ادامه بیمه ام را ازاد پرداخت کنم ماهی چند باید پرداخت کنم برای اعضای خانوادها م هم بایت پول بیمه بدهم
    با سلام حدود ٣٠سال است بیکارم در حال حاضر ٦٣ سال سن دارم قبلا حدود ٧ سال بیمه تامین اجتماعی دارم ایا با پرداخت باقی سنوات می توانم از مزیای بازشستگی استفاده کنم .
    سالی چه مقدار باید بابت سنوات خرید داد . بر مبنای امرز یا اخرین دریافتی ممنون میشم جوابی بگیرم
    سلام
    برادر من یک گاوداری دارد وبا توجه به معلولیتش پدرم کارگر او هست و بیمه پرداخت میکرده العان بیمه او به دلیل کارفرما بودن پسرش قطع شده باید چه کنم تا قطع نشود؟
    سلام من راننده کامیونت هستم‌ و‌ میخواستم بیمه‌کنم خودمو از طریق ماشین ... اگر امکانش هست توضیح راجب نحوه شروع کاراش و اینکه هزینه هاش و پرداختی های ماهانه بدید ممنون میشم
    با سلام. خیلی ممنون از پاسخگویی دقیق و به موقتون
    خواهر بنده بعد از استراحت پزشکی زایمان برگشت سرکار ولی چون با بچه خوب مثل قبل نمی تونست کار کنه محل کارش دیگه قرارداد جدید نبست. قرارداد ایشون اخر95 تموم شده بود و از اول 96 قرارداد 3ماهه باهاشون بسته بودن. یعنی تا خرداد که استراحت زایمان هم تا اخر اردیبهشت بود. خلاصه مطلب با قرارداد رفتیم اداره کار برای بیمه بیکاری و این صحبت ها...
    دیروز ایشون از دوستشون شنیدن که یکی از دوستانشون بعد از مرخصی زایمان که شروع به کار کردن بعد مدتی اعلام کردن که دیگه نمی تونن کار کنن و بیمه بهشون 5-6 میلیون پول داده و بعد از این هم دارن اقدام میکنن برای بیمه بیکاری!!!!!!!!
    من اطلاعاتم درمورد بیمه کم نیست. میدونستم همچین چیزی امکان نداره با این حال سرچ کردم و به نتیجه ای نرسیدم. تا رسیدم به اینجا که دیدم شما خوب پاسخگو هستید. ممنون میشم جواب سوال من رو هم بدید.
    با تشکر فراوان
    سلام مهران هستم شاگرد جرثقیل هستم میخواست بدونم حق بیمه من هر ماه ۲۵۰هزارتومان است
    با سلام.
    من 2 سال قبل به مدت حدود یکسال بیمه کارفرما بودم.ولی الان بیکار هستم.(میخواستم بیمه پرداخت کنم برای خودم )احتمال اینکه در آینده کار پیدا کنم و حتی جواز کسب بگیرم زیاد است چه نوع بیمه ای را پیشنهاد میکنید؟آیا بهتر نیست با توجه به قوانینی که وجو دارد ،صبر کنم تکلیفم مشخص شود....

    شرایط برای دو حالت (1-کارگر برای کارفرما شدن2-کار شخصی برای خودم با جواز کسب) چگونه میشود؟

    چه نوع بیمه ای جهت ادامه فعالیت های بالا مناسب است؟(ماشاغل آزاد،اختیاری...)

    30 سال سن دارم،مجرد و بیکار.

    تشکر
    با سلام و خسته نباشید
    در دفتری مشغول به کار هستم و متوجه شدم که کارفرما لیست بیمه اردیبهشت را 10 روز و خرداد را 20 روز وارد نموده ایا راهکاری وجود دارد که بدون اینکه شکایت کنم کارفرما مجبور به پرداخت حق بیمه برای بقیه ماه نماید (کامل نمودن بیمه اردیبهشت و خرداد)
    با تشکر
    سلام بنده53سال دارم8سال بیمه پرداخت کردم اخرین شرکتی که کارمیکردم دوماه بودمشغول بودم ثصادف کردم 4ماه استراحت پزشکی داشتم مجدداتصادف کردم وازکارافتاده شدم ایااین ازکا افتادگی شامل بازنشستگی من میشه ضمنادرحال حاضربیمه اختیاری شدم بدلیل اینکه ازجفت پاناقصم هیچ شرکتی کارم نمی ده راهتمای کنیدچکارکنم
    سلام من ازاردیبهشت ماه امسال اقدام برای بیمه بیکاری کردم واوایل این ماه یکسال گرفتم خواستم ببینم که حقوق بیمه بیکاریم کی واریزمیشه
    با سلام
    من خرداد سال آینده بازنشسته میشم، با ۳۰ سال خق بیمه و ۵۶ سال سن.
    قرار است پس از بازنشستگی برای همین شرکت بطور ساعتی کار کنم.
    آیا قانون یا رویه خاسی برای تعیین حق‌الزحمه ساعتی وجود دارد؟
    ممنون از پشتیبانی خوبتان
    با سلام از راهنماییهاتون ممنون.من حدودا ۱۴ سال بیمه رد کردم.۳۸ سال دارم.دوماهه بی من قطع شده.یه بچه دارم.همسرم تازه استخدام شده.رسمی.چه بیمه ای رد کنم که هزینش کمتر باشه.البته دفترچه سلامت دارم.ممنون
    سلام ممنونم از پاسخ های جامعتون ووقت گذاری حضرتعالی ..ببنید یک مرد 48 ساله اگه بخواد بیمه تامین بشه بدون هیچ سابقه بیمه ای چگونه می تونه اقدام کنه؟چه نوع از انواع بیمه تامین بهتره که بشه با یک حقوق خوب بازنشست شد؟ممنونم میشم اگر راهنمایی بفرمایید
    باسلام
    من حدود۶سال بیمه داشتم آخربرج۴سال۹۶شرکت تعدیل نیرومون کردن
    الان حدود۱ماه ونیمه که بیمه ندارم وبیکارم
    خواستم بدونم میتونم بیمه بیکاری بگیرم؟چیکاربایدکنم؟؟
    کارمون پروژه ای بود
    با سلام
    من 32 ماه سابقه بیمه از 3 کارگاه مختلف دارم اما 3 ماه مابین آن بیمه رد نشده آیا بیمه بیکاری 12 ماه به من تعلق میگیرد؟یا باید از یک کارگاه 25 ماه سابقه مداوم داشته باشم؟
    سلام من معلم مدرسه غیر انتفاعی هستم و مدیر از بیمه کردن ما (با توجه به غیر قانونی بودن) سر باز زده است و طبیعتا اگر ما هم شکایت کنیم باید از آن مدرسه برویم آیا ماموران بیمه میتوانند با مراجعه به مدرسه مدیر را مجبور به این کار کنند؟ اگر بخواهم از بیمه خویش فرما استفاده کنم آیا برایم سابقه کار محسوب میشود؟
    با تشکر
    سلام من میخواستم بیمه کنم خودمو تا حالا هم هیچ جایی بیمه نبودم ۲۱ سال دارم مجرد هستم من چه بیمی میتونم انتخاب کنم بهتر باشه
    بعد باید از طریق کارام بیام خودمو بیمه کنم یا غیره .... بیشتر توضیح بدید متوجه بشم تا ببینم چطوری باید بیمه کنم
    سلام من ازسال ۹۱بیمه مشاقل آزادهستم و تاالعان ک سال ۹۶هست ۵سالو ۶ماه بیمه دارم والعان سنم۳۰ سال است میخاستم بدونم اگه بیمم تا۱۰سال بشه وسنم۳۴ سال بشه میتونم بازنشسته شم یانه ممنون
    سلام
    وقت بخیر
    بنده بمدت 7 سال بیمه بودم( واسه یه شرکت خصوصی کار میکردم ) و الان مدت 6 ساله که حق بیمه پرداخت نشده و قطع شده توی این چند سال من دچار بیماری سرع شدم حالا میتونم از بیمه از کار افتادگی استفاده کنم
    اگر مجدد حق بیمه رو واریز کنم چطور بعد از چند ماه امکان استفاده از کار افتادگی رو دارم
    ؟؟؟؟
    ممنون از وقتی که میزارید
    آیا برای بیمه بدون دفترچه از کارافتادگی نیاز به مراجعه به پزشک هست?
    سلام.. من متولد ۷۱ هستم و ۲سال سابقه ی پرداخت بیمه ی روستایی رو دارم. دانشجو ام و سربازی هم نرفتم. میخوام که انتقال دم بیمه رو از روستایی به تامین اجتماعی.. با توجه به این تفاسیر بنظر شما من چه بیمه ای رو باید انتخاب کنم؟ و اینکه میتونم از بیمه ی بیکاری هم استفاده کنم یا نه؟ ممنونم
    با سلام وخسته نباشید.من 34ساله و مجرد هستم و 3 سال سابقه بیمه دارم.در حال حاضر بیکار شدم از شرکتی که کار میکردم.و رو اوردم به شغل ازاد.و توی مغازه دوستم مشغول به کار هستم.در حال حاضر بنده هم میتونم بیمه اختیاری و هم مشاغل ازاد و هم اینکه از طریق پروانه کسب دوستم به صورت گارگر و کارفرما بیمه اجباری رد کنم..قابل ذکره که هرکدام از این سه نوع بیمه رو امنخاب کنم هزینه اش با خودم هستش.....میخاتم بپرسم به نظر شما کدام نوع بیمه برای من بهتره؟
    سلام من اگر بخواهم خویش فرما خودمو بیمه کنم چقدر باید ماهیانه بپردازم ؟
    شرکت منو بیمه نمیکنه و میگه پول بیمه رو میدم خودتونو بیمه کنید
    ممنونم از پاسخگویی
    سلام
    برای داشتن دفترچه بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی چه نوع بیمه رو باید انتخاب کنیم؟
    با سلام
    من کارگاه خراطی دارم میخواستم بدونم خراطی شامل چند درصد برای بیمه میشه .ایا جز صاتع دستی محسوب میشه یا ن ؟
    سلام من در یک تعمیرگاه نقاش ماشین هستم که یک نفر کارفرما و و پنج نفر کارگر ارد و در ابتدای شروع کار به من گفتن که حق بیمه رو کامل باید خودت پرداخت کنی و در سال 95 ماهیانه 300 هزار تومان و سال 96 ماهیانه 335 هزار تومان از حقوق من بخاطر بیمه کسر میشه خواستم بدونم حق بیمه من واقعا 335 هزارتومن میشه یا یجورایی دارن اضافه از ما کسر میکنن البته در مورد بقیه کارگرها هم همینجور هست . خیلی ممنون
  • علی جعفر غضنفری
  • لطفن میزان پرداخت حق بیمه توسط خبرنگار چقدره و ارشاد چقدر از اونو میده
  • محمد رضا احمدی خانقاه
  • ده سال بیمه مدد جویی دارم الان قطع شده آیا میتونم خودم را بازنشسته کنم
  • محمد رضا احمدی خانقاه
  • ده سال بیمه مدد جویی دارم و۶ماه اجباری الان قطع شده آیا میتونم خودم را بازنشسته کنم۴۴ساله هستم وبا نرخ۱۸درصد مددجویان
  • محفوظه خوش آبی
  • سلام وقتتون بخیر
    من 11ساله که کار میکنم ولی بیمه نبودم.الان میخوام بیمه مشاغل آزاد بشم.چه جوریه شرایطش؟
    با سلام و خسته نباشید .میخواستم بدونم اگر فردی با پنجاه سال سن و ۱۵سال بیمه در صورت بازنشسته شدن .چندتومن حقوق میگیره؟؟ با تشکر
    با سلام
    ی سوالی از خدمتتون داشتم
    من 24 سال سن دارم
    سرکار نمیرم
    تا الان هیچ بیمه ای نداشتم
    میتونم از دو سال قبل خودم رو بیمه تامین اجتماعی کنم؟ یا فقط میتونم از همین الان خودم رو بیمه کنم؟
    با عرض و سلام و تشکر بابت وقتی که میگذارید. سوالم این هست که من مرخصی زایمانم تموم شده و میخوام اقدام کنم برای بیمه بیکاری، میتونم بلافاصله بعد از استراحت زایمان بگیرم؟
    سلام.پدر شوهرمن دامداری دارد که 8سال همسرم براشون کارمیکندبیمه اش کردندمیخواستم بدونم بعدچندسال میتواندبازنشسته شودممنون جواب بدید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی