تامین اجتماعی

اخبار ؛ مشاوره ؛ راهنمایی

تامین اجتماعی

اخبار ؛ مشاوره ؛ راهنمایی

  • ۰
  • ۰

سوال: سلام بنده مردی 45ساله دارای سابقه 5سال پرداخت حق بیمه که بصورت اختیاری پرداخت نموده ام ولی بدلیل حق بیمه بالاتر ازادامه پرداخت بازمانده ام چطور میتوانم حق بیمه کمتری پرداخت نمایم وشغل بنده نمایندگی بیمه می باشد آیا این شغل میتواند جزء مشاغل آزاد محسوب بشود ومن حق بیمه 12درصدی وکمتر واریزنمایم متشکرم

پاسخ:با سلام. با توجه به شرایط می توانید بیمه مشاغل آزاد شوید اما بنده توصیه می کند در صورت تاهل نرخ 18 درصد را انتخاب کنید. در ضمن با توجه به سن خود هر چه سریع تر اقدام کنید.



سوال:با عرض سلام و خسته نباشید 

همسر من شغل ازاد دارند و سنگ کار هستن ایشون تا به حال جایی بیمه نبوند 
میخواستم بپرسم از چه بیمه ای میتوانند استفاده کنند که امکان بازنشستگی داشته باشه و هم اینکه برای درمان استفاده بشه و اینکه بیمه ایشون شامل حال من هم بشه چون من هم بیمه نیستم

پاسخ:درصورتی که تا به حال بیمه نبوده اند اگر کمتر از 50 سال سن داشته باشند می توانند بیمه مشاغل آزاد شوند که نرخ ها را در این پست می توانید مشاهده نمایید که البته نرخ 18 درصد با توجه به تاهل ایشان مناسبتر است. اگر تمایل به اخذ دفترچه بیمه دارید ماهانه علاوه بر حق بیمه به ازای هر دفترچه مبلغ سی هزار تومان جداگانه اخذ می شود مثلاً برای خودتان و همسرتان ماهانه 60 هزار تومان. اما اگر سنگ کار هستند و مدرک صلاحیت حرفه ای فنی و حرفه ای دارند می توانند درخواست بیمه کارگران ساختمانی بدهند که ماهانه 60 هزار تومان هزینه دارد اما به طور معمول چندین سال باید در نوبت باقی بمانند تا نوبت به بیمه شدنشان بشود. توصیه می کنم فعلا بیمه مشاغل آزاد شوید و دفترچه های بیمه را نیز به جای تامین اجتماعی از بیمه سلامت بگیرید که هیچ هزینه ای ندارد و جهت بیمه کارگران ساختمانی هم اقدام کنند و هر زمان نوبتشان شد بیمه خود را به کارگران ساختمانی تغییر بدهند.
  • ۹۵/۰۴/۲۲
  • خبرنگار 94

نظرات (۵)

درود بیکران. پوزش می خوام چون چند سوال دارم.

چهل ساله هستم و مجرد. سی سالگی اولین بار بیمه شدم و بعد از دو سال بیمه بودن به یک شرکت تبلیغاتی مراجعه و بعنوان بازاریاب مشغول شدم که این شرکت زیر بار بیمه نرفت و حدود هفت سال آنجا بودم و هزار تا امضا از من گرفتند که اینجا هیچ مسئولیتی نداشتی. یک بار هم مامورین بیمه داخل شرکت شدند و اسامی ما رو نوشتند و پرسیدن چند ساله اینجایی که اون موقع 4 سال بود اونجا بودم و شرکت مجبور شد ما رو بیمه کنه که از حقوق ما کم می کرد ولی دو ماه بعد اون رو هم نداد.
الان کار آزاد دارم و میخوام بیمه رو ادامه بدم.
1. اگر بخوام بازنشستگی بگیرم و اگر همسر و فرزندی در آینده داشته باشم اونا هم بعد از من مستمری بگیرند و از جهت درمانی هم خیالم راحت باشه چیکار کنم؟ کدام بیمه با چند درصد پرداختی رو انتخاب کنم؟
2. اون هفت سال زنده میشه یا نه؟
3. آیا نوع بیمه ای که میشم تو میزان دریافتی بازنشستگی تاثیر داره؟
4. بعد از اون از چه طریقی برای تکمیلی اقدام کنم؟
5. خواهری 44 ساله دارم که قبل از ازدواج ده یازده سال بیمه اجباری کارمندی داشت و بعد از ازدواج حدود پنج شش سال هم هست که اون رو به زنان خانه دار تبدیل کرده و البته مبلغ ماهیانه کمتری می پردازه. می خوام بدونم از نظر میزان بازنشستگی و مزایا کار درستی کرده یا نه؟ یعنی میزان دریافتیش فرقی میکنه یا نه؟ و همچنین درمانی خودش و فرزندش؟

پیشاپیش از لطف شما سپاسگزارم.

برگرفته شده از ir-sso.blog.ir
پاسخ:
با سلام و عرض پوزش از تاخیر در پاسخگویی
1- با توجه به این که در حال حاضر مجرد هستید بیمه مشاغل ازاد 14 یا 18 درصد برای شما مناسبه. اگر دفترچه درمانی نیاز دارید از طریق بیمه سلامت اقدام نمایید که هزینه ای ندارد و یا با پرداخت ماهانه 31 هزار تومان دفترچه درمانی بگیرید. بعد از ازدواج هم می توانید نوع بیمه را به اختیاری تغییر دهید که با پرداخت آن می توانید دفترچه درمانی برای خود و اعضای تحت تکفل خود بگیرید. فقط هزینه آن بیشتر از مشاغل ازاد است.
2- برای هفت سال اشتغال توی کارگاه هم میتونید به یکی از شعبه مراجعه کنید و ادعای سابقه نمایید. (درخصوص ادعای سابقه در کانال تلگرام به نشانی irsso توضیح دادم)
3- خیر, نوع بیمه مهم نیست تنها دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه مهم که در 2 سال آخر منتهی به بازنشستگی پرداخت می کنید.
4- بیمه تکمیلی ارتباطی با تامین اجتماعی نداره و باید از طریق بیمه های خصوصی مثل ایران ، پارسیان ، سامان و... اقدام نمایید.
5- اولاً بیمه درمانی نداره و اگر بخواد به ازای هر نفر باید ماهانه 31 هزار تومان پرداخت کنه. بیمه اجباری مزایای بیشتری داره اما خب هزینه اش هم خیلی بیشتره. حقوق بازنشستگی همون طور که گفتم ارتباطی با نوع بیمه نداره.
موفق باشید
با سلام
حق بیمه دفترچه بیماران خاص تالاسمی چقد هستش و چقد از حقوق سرپرست خانواده کم میشه بابتش؟اگه سرپرست خانواده بازنشسته باشه چطور؟ هزینش چقد با دفترچه های عادی تفاوت داره؟
پاسخ:
با سلام
در هزینه ها تفاوتی با دفترچه های عادی نداره. و همون ماهی 31 هزار تومان هستش.
موفق باشید.
با سلام و وقت بخیر خدمت شما.
بنده حدودا یک هفته ی پیش توسط کارفرما بیمه شدم.
میخواستم بدونم چطور و با چ مدارکی میتونم درخواست دفترچه ی درمانی بدم و هم اینکه برگه و سند خاصی نیاز هست از بیمه یا از کارفرما پیش خودم داشته باشم؟
و سوابق و اطلاعات بیمه ی خودم رو چطور میتونم داشته باشم یا پیگیری کنم؟
با تشکر.
پاسخ:
با سلام
احتمالا پرسشنامه نام نویسی پر کردید که بیمه شدید. اگر پر کردید باید لیست بیمه براتون رد بشه. معمولا یک ماه بعد از اشتغال لیست رد میشه و میتونید با بردن یه قطعه عکس دفترچه بیمه بگیرید.
موفق باشید
سلام.جریان مدرک صلاحیت فنی حرفه ای چیه؟
بیمه کارگران ساختمان.ماهی 60 هزار تومتن؟

من هیچ کاری از دستم بر نمیاد.از کجا اقدام کنم .چیکار کنم مدرک فنی حرفه ای بگیرم.کدوم رشته بهتره و زودتر میستونم مدرکو بگیرم و واسه بیمه کاگران ساختمانی ماهی 60تومن اقدام کنم.
2.من باید حتما قبل اقدام و بعد اینکه مدرکو گرفتم کار کنم جایی؟
چون من میخام فقط مدرکو بگیرم و از بیمه 60تومنی استفاده کنم.
پاسخ:
با سلام
باید از طریق فنی و حرفه ای اقدام کنید در صورتی که در یکی از رسته های ساختمانی از جمله برق ، ارماتور بندی ، گچ کاری ، کاشی کاری و ... تخصص داشته باشید ازتون امتحان میگیرند و مدرک رو میدن اگر هم تخصص ندارید کلاسها رو شرکت می کنید و بعد از تون امتحان میگیرن.
از اون گذشته بعد که مدرک رو گرفتید تازه توی نوبت قرار میگیرید که ممکنه چند سال طول بکشه.
موفق باشید.
  • بهنام ابوعلی
  • سپاس از محبتتون...بنده ۴۵ساله هستم ۵سال بیمه اجباری دارم .مدت ۱۲سال در دامداری مشغول کار بودم ولی حق بیمه واریز نشده.الان ۲ ساله که ترک کار کردم چون دیسک کمر گرفتم بابت کار سنگین در دامداری...متوجه شدم شامل مشاغل سخت میشه.... لطفاً بفرماید: ۱_ آیا میتونم این ۱۲ سال را زنده کنم؟؟مدرکی ندارم ولی کارفرما قبول دارد....۲_اگرسؤال اول جواب مثبت باشد هزینه آن تقریباً چقدر میشود؟ ۳_طی ۱۰ سال گذشته جواز کسب مغازه هم دارم ولی بیمه واریز نکرده ام میتونم سابقه این مدت را واریز کنم.۴_پروانه دامداری هم دارم آیا ممکنه از این بابت سابقه گذشته را واریز نمود.... لطفاً مجزا بفرماید.امکان انجام هر یک را...و هزینه و مزایا کدام یک مناسبتر است...پیشنهاد برای آینده چیست...با تشکر....تندرست باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی